اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر:

ترویج فرهنگ وقف مد نظر باشد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر گفت: باید ترویج فرهنگ وقف مد نظر باشد.

ترویج فرهنگ وقف مد نظر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام رضا زین‌العابدینی بعد از ظهر امروز در همایش "وقف و واقفان نسل آینده" در ملایر سنت حسنه وقف را مهم برشمرد و اظهار کرد: بر اساس آیات و روایات فرزند صالح، علم سودمند و صدقه جاریه که همان وقف است باقیات‌الصالحاتی است که توجه به آن بعد از مرگ نیز برای انسان اجر و ثواب اخروی دارد.

وی در تأکید به حضار افزود: هر کدام از شما می‌توانید واقفان نسل آینده باشید و در ترویج سنت حسنه وقف میان خانواده و جامعه تلاش کنید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر با بیان اینکه مسلمانی و مؤمن بودن تنها با اکتفا به خواندن نماز و انجام فرایض نیست، ‌ادامه داد: نیت‌هایی چون نوع‌دوستی و انسان‌دوستی در عملکرد واقفان خیراندیش موج می‌زند که باید به آن توجه صورت گیرد.

وی در ادامه سخنانش به شهادت دانشمند جوان ایرانی اشاره کرد و ابراز داشت: شهید احمدی روشن مصداق فرزند صالحی است که با علم خود باقیات الصالحاتی است که برای نسل‌های آینده مفید است.

زین‌العابدینی به جایگاه وقف و واقفان ملایر پرداخت و افزود: شادروان سیف‌الدوله بزرگترین واقف ملایر است که احداث مدرسه عالی، احداث بیمارستان و مراکز درمانی با درمان 12 نفر در طول شبانه‌روز به صورت رایگان و اطعام‌دهی افراد نیازمند به صورت هفتگی سه نیت وی بوده است.

وی گفت: امسال از محل درآمد موقوفه سیف‌الدوله 150 میلیون تومان برای سیستم گرمایشی و تعمیر و تجهیز ساختمان مدرسه سیف‌الدوله هزینه شده است.

در پایان از سه نفر از دانش‌آموزان مدرسه سیف‌الدوله که در مسابقات قرآن در سطح کشور و استان رتبه برتر کسب کرده بودند تجلیل شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول