اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ارائه خدمات بهداشتی به زائران پیاده

فاصله ایستگاه‌های اورژانس مبادی ورودی مشهد به 30 کیلومتر کاهش یافت

خبرگزاری فارس: مشاور اجرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور ارائه خدمات بهداشتی به زائران پیاده، فاصله اورژانس بهداشتی مبادی ورودی مشهد به 30 کیلومتر کاهش یافت.

فاصله ایستگاه‌های اورژانس مبادی ورودی مشهد به 30 کیلومتر کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سیدمرتضی احتشام‌فر عصر امروز در حاشیه بازدید از پایگاه اورژانس در محور ورودی باغچه ـ مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اهمیت فراهم ‌کردن شرایط بهداشتی برای زائران کاروان‌های زائران حرم رضوی تعداد پایگاه‌های اورژانس در مبادی ورودی مشهد افزایش یافت به گونه‌ای که در حال حاضر و با راه‌اندازی ایستگاه‌های موقت در کنار ایستگاه‌های ثابت موجود، به ازای هر 30 کیلومتر یک پایگاه ایجاد شد.

وی ادامه داد: با اطلاع‌رسانی‌هایی که در این راستا از سوی دانشگاه و اورژانس استان صورت گرفت افرادی که داوطلبانه مایل به ارائه خدمت در این ایستگاه‌ها بودند، ثبت‌نام کرده و پس از آن در پایگاه‌های مبادی ورودی برای ارائه خدمات مستقر شدند.

مشاور اجرایی دانشگاه علوم پزشکی در ارتباط با مشکلاتی که برای زائران پیاده در حرکت به سوی مشهد بروز می‌کند، گفت: مسمومیت‌های غذایی یکی از مشکلات کاروان‌های پیاده است که بر این اساس باید مدیران کاروان‌ها در توزیع غذای میان زائران دقت کافی داشته باشند.

احتشام‌فر تاکید کرد: در توزیع غذا و نگهداری مواد غذا یک کاروان باید دقت کافی از سوی مسئولان صورت پذیرد تا شاهد مشکلات مسمومیت‌های غذایی زائران نباشیم.

وی با بیان مثالی ادامه داد: به عنوان مثال سال‌ گذشته شاهد چندین مورد سنگین مسمومیت در یکی از کاروان‌هایی که از فاروج می‌آمدند، بودیم که با بررسی‌هایی که انجام گرفت مشخص شد که کوتاهی در نگهداری مواد غذایی سبب بروز بیماری در زائران شد.

مشاور اجرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: باید همراه کاروان‌ها یک یا دو کارشناس بهداشتی باشد آن هم کارشناسی که بتواند با اقتدار در ارتباط با مسائل بهداشتی و غذایی اعضای کاروان تصمیم‌گیری کند تا مشکلی برای افراد در این ارتباط ایجاد نشود.

احتشام‌فر با بیان اینکه تاکنون چه اقداماتی به منظور حضور کارشناسان بهداشتی در کاروان‌ها صورت گرفته ‌است اظهار داشت: نمی‌توان گفت که در این چند سال اقداماتی برای بهبود وضعیت زائران پیاده صورت نگرفته ‌است اما هنوز تا ایده‌آل فاصله داریم.

انتهای پیام/ی30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول