اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد الیگودرز خبر داد

ایجاد 10 رشته تکمیلی در دانشگاه آزاد الیگودرز

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی الیگودرز گفت: استراتژی کلان دانشگاه آزاد اسلامی الیگودرز ایجاد مقطع تحصیلات تکمیلی در 10 رشته تحصیلی است.

ایجاد 10 رشته تکمیلی در دانشگاه آزاد الیگودرز
خلیل غفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در الیگودرز اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز طی سال‌های اخیر با روند رو به رشدی که در زمینه ارتقاء سطح علمی و فضای فیزیکی داشته است امروز به عنوان یکی از موفق‌ترین واحدهای دانشگاهی لرستان محسوب می‌شود.
وی افزود: این واحد دانشگاهی همچنین در ارتقای سطح علمی دانشجویان تلاش‌های وافری داشته و با برخورداری از اساتید و هیئت علمی با دانش و تجربه کافی توانسته است، خود را به عنوان یکی از واحدهای نمونه دانشگاه آزاد اسلامی در استان لرستان معرفی کند.
غفاری در ادامه با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز گفت: این دانشگاه  در 27 اسفند‌ماه سال 76 مورد تأیید هیئت امنای مؤسس سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته و در سال 77 با پذیرش دو رشته نقشه‌کشی و اقتصاد فعالیت خود را در یک ملک استیجاری رسما آغاز کرد.
وی افزود: در حال حاضر که بیش از 14 سال از عمر این واحد دانشگاهی می‌گذرد، بیش از 63 رشته در سه مقطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی‌ارشد راه‌اندازی و در تمام رشته‌ها دانشجویان در حال تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز تصریح کرد: هم‌اکنون 63 عضو هیئت علمی تمام‌وقت و نیمه‌وقت و بیش از 95 استاد حق‌التدریسی در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.
غفاری در ادامه به فعالیت‌های این واحد دانشگاهی در عرصه فرهنگ اشاره کرد و گفت: با توجه به هجمه‌های متعدد تبلیغاتی و بحث جنگ نرم ما در حوزه فرهنگی در طول سه سال گذشته اقدامات خوبی داشته‌ایم، که مهم‌ترین این اقدامات کیفی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی است که البته در این زمینه باید تلاش بیشتری صورت گیرد، زیرا هم‌اکنون ما در نبرد بسیار شدید فرهنگی با دشمنان هستیم و هر چقدر در این زمینه فعالیت داشته باشیم باز هم کافی نیست.
وی افزود: برگزاری کارگاهای متعدد، اردوهای متعدد دانشجویان و کارکنان به مشهد مقدس و دیگر اماکن زیارتی، برگزاری همایش منطقه‌ای شعر و داستان با محوریت نماز، برگزاری یادواره‌ی شهدای دانشجو و هم‌چنین برگزاری جشن ازدواج دانشجویی با کلاس‌های فوق‌برنامه شامل خوشنویسی، تصویربرداری، عکاسی، تئاتر، منبت‌کاری، ماکت‌سازی، برگزاری عمره دانشجویی، نشست‌های دانشجویی با موضوعات فرهنگی و علمی ده‌ها عنوان دیگر از جمله برنامه‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز با بیان اینکه استراتژی کلان دانشگاه آزاد ایجاد مقطع تحصیلی و تکمیلی در سطح حداقل 10 رشته است، اظهار داشت: استراتژی کلان دانشگاه ایجاد مقطع تحصیلی و تکمیلی در سطح حداقل 10 رشته است که این اقدام گامی بزرگ در ارتقای سطح آموزشی این دانشگاه است.
وی ادامه داد: خوشبختانه در این زمینه توانسته‌ایم سه رشته را امسال مصوب کنیم، که شامل رشته‌های زمین‌شناسی(تکتوتکنیک)، مکانیک(ساخت و تولید) و اقتصاد(انرژی) است و بزرگ‌ترین آرزوی ما هم این است که بتوانیم در حوزه‌ آموزش تحصیلات تکمیلی را رواج دهیم.
وی کیفی‌سازی سطح آموزش را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه الیگودرز شهرستانی محروم است، اعضای هیئت علمی با دانش و با کیفیت معمولا رغبتی به حضور در این شهرستان ندارند، اما علی‌رغم این نقصان همیشه به دنبال این هستیم که هیئت علمی با دانش و با کیفیتی را جذب کنیم.
غفاری در ادامه با بیان اینکه ضعف در رشته‌های تجربی در استان لرستان از دغدغه‌های همیشگی ماست، خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در استان ضعف رشته‌های تجربی نظیر پزشکی، دندان‌‌پزشکی و پرستاری بر علوم آزمایشگاهی و رشته‌های مرتبط با هم است، که امیدواریم این ضعف با توجه ویژه مسئولان ذی‌ربط هر چه سریع‌تر برطرف شود.
انتهای پیام/و۱۰/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول