اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف مرکز مازندران خبر داد

شناسنامه‌دار شدن 533 مسجد ساری

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مرکز مازندران از شناسنامه‌دار شدن 533 مسجد شهرستان ساری خبر داد.

شناسنامه‌دار شدن 533 مسجد ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام مسعود قربانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بیان عملکرد 9 ماهه سال جاری اداره اوقاف و امور خیریه  شهرستان ساری با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی را در اولویت کارهای معنوی قرار دادیم، اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری در راستای انجام برنامه‌های سال 90 به اجرای مسابقات قرآن در شهرستان و استان از قبیل حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و ابتهال پرداخته است.

وی تصریح کرد: در این رقابت‌ معنوی که در امام‌زاده عباس ساری برگزار شد 350 آقا و 450 خانم شرکت کردند.

قربانی از اعزام مبلغ به روستاهای فاقد روحانی خبر داد و تصریح کرد: در اجرای برنامه‌های شهادت حضرت فاطمه(س) برنامه فرهنگی با عنوان سوگواری یاس نبوی، در سالروز شهادت حضرت علی (ع) و نیز به مناسبت شهادت امام حسین(ع) برنامه‌های فرهنگی با عنوان بصیرت عاشورایی در شهرستان ساری برگزار شد که در این بخش 30 روحانی به مناطق محروم اعزام شدند.

 

* برگزاری طرح نشاط معنوی در تابستان

قربانی برگزاری فعالیت‌های فرهنگی اداره اوقاف شهرستان ساری در فصل تابستان را مستمر دانست و گفت: برگزاری طرح نشاط معنوی ویژه تابستان است که به صورت همزمان در سه آستانه متبرکه امام زاده عباس، امامزاده ملا مجدالدین و تکیه پهنه کلا برای دانش‌آموزان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: در این طرح معنوی بیش از 350 دانش‌آموز برادر و 380 دانش آموز خواهر شرکت کردند و در پایان تابستان با تقدیر از نفرات برتر این طرح به کار خود پایان داد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری کمک‌های مالی به مساجد مرکز مازندران داشته است، یادآور شد: در 9 ماهه سال جاری در راستای اجرای برنامه‌های دولت و رسیدگی به مساجد، حسینیه‌ها و... این اداره به اماکن متبرکه که نیاز به فعالیت‌های عمرانی داشتند، کمک کرد.

 

* حمایت مالی به مساجد و اماکن متبرکه شهرستان ساری

وی ادامه داد: حمایت‌های مالی اداره اوقاف و امور خیریه شامل کمک مالی به 41 امامزاده به ارزش بیش از یک میلیارد و 900 میلیون ریال، 90 مسجد به ارزش بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال، هشت تکیه به ارزش بیش از 100 میلیون ریال، یک حوزه علمیه به ارزش بیش از 150 میلیون ریال و کمک به بیمارستان شهرستان ساری نیز به ارزش بیش از 400 میلیون ریال بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری با بیان اینکه صدور حکم برای هیئت امنای امامزادگان، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا را در سال 90 در دستور کار قرار دادیم، خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های صادره از سوی سازمان و ساماندهی متولیان مساجد، حکم 80 نفر از هیئت امنای امامزادگان و نیز برای 375 نفر از هیئت امنای حسینیه، مساجد و تکایا صادر شد.

وی با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری برای راهنمایی بیشتر همشهریان به مسائل شرعی وقف اقدام به تشکیل جلسات مشاوره‌ای کرده، ابراز داشت: در راستای فعالیت‌های فرهنگی برای پاسخگویی به مسائل شرعی به منظور پیشبرد کارهای وقفی اقدام به جلسات مشاوره‌ای در امامزادگان داشتیم.

 

* 533 مسجد شهرستان ساری شناسنامه‌دار شدند

قربانی شناسنامه‌دار کردن مساجد مرکز مازندران را از دیگر فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری دانست و گفت: به منظور پیشبرد اهداف سازمان و در اجرای برنامه‌های پنج ساله تمام مساجد شهرستان ساری که بیش از 533 مسجد است، شناسنامه‌دار شدند.

وی به وصول مطالبات موقوفات در اجرای نیاز واقفان اشاره کرد و بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه مبلغ 5 میلیارد و 500 میلیون ریال وجوه معوقه و جاری املاک وقفی دریافت شده که برابر نیت واقف هزینه می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در اجرای برنامه‌های سازمان، سنددار کردن موقوفات و امامزادگان در اداره اوقاف و امور خیریه در 9 ماهه سال جاری انجام شده، خاطرنشان کرد: در سال جاری 246 موقوفه مزار امامزاده درخواست سند به اداره ثبت دادند که تاکنون 11 سند صادر و بقیه در دست اقدام است.

 

* برخورداری 196 مسجد و خادمان آنها از امتیاز بیمه‌ای

قربانی به تکریم خادمان مساجد اشاره کرد و بیان داشت: در راستای اجرای برنامه‌های سازمان و دستورالعمل سرپرست سازمان تا پایان آذرماه سال جاری بیش از 196 مسجد در سطح شهرستان ساری با خادمان آنها از امتیاز بیمه‌ای برخوردار شدند.

وی تعداد موقوفات متصرفی شهرستان ساری را بیش از 580 موقوفه دانست و گفت: تعداد رقبات متصرفی شهرستان ساری بیش از 15 هزار و500 رقبه، موقوفات متصرفی بیش از203 موقوفه، غیر متصرفی بیش از 7 هزار و 750 رقبه و تعداد واقفان در قید حیات مرکز مازندران بیش از 50 نفر است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری به تعداد امامزادگان شهرستان ساری اشاره کرد و متذکر شد: در شهرستان ساری 275 بقعه، 533 مسجد، 323 حسینیه، 237 تکیه و سه مهدیه است.

این مسئول در پایان اذعان داشت:200 واحد زائرسرا و مهمان‌سرا در شهرستان ساری پذیرای مهمانان و زائران اماکن متبرکه در این منطقه هستند.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول