اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم:

60 درصد سالمندان زیرپوشش طرح مراقبت پزشکی قرار می‌گیرند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: تا پایان سال طبق برنامه عملیاتی 60 درصد سالمندان 60 و 65 ساله شهری و 69-60 ساله روستایی باید زیرپوشش طرح مراقبت پزشکی قرار گیرند.

60 درصد سالمندان زیرپوشش طرح مراقبت پزشکی قرار می‌گیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالحسین ناصری صبح امروز در سومین کمیته آماری شبکه در سال جاری اظهار داشت: در سه ماهه سوم 19 هزار و 658 نفر به صورت چهره به چهره آموزش مسائل بهداشتی و درمانی را در مراکز و خانه‌های بهداشت فرا گرفته‌اند.
وی افزود: در همین مدت 146 مورد بازدید مدیریتی و ستادی توسط مدیریت شبکه و کارشناسان ستادی از مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت انجام شده است.
ناصری خاطر نشان کرد: از این میزان 15 مورد بازدید مدیریت شبکه از واحدهای محیطی ،84 مورد بازدید کارشناسان از خانه‌های بهداشت و 47 مورد بازدید کارشناسان از مراکز بهداشتی درمانی است.
وی اضافه کرد: در برنامه آموزش شیوه زندگی سالم به سالمندان از تعداد 437 سالمند نیازمند آموزش 79 درصد آموزش دیده‌اند که 60 درصد از آنها اطلاعاتشان ماندگار بوده است.
ناصری، درصد پیشرفت مراقبت سالمندان توسط پزشک و کاردان نسبت به سه ماهه دوم در مراکز را خوب ارزیابی کرد و گفت: تا پایان آذرماه 66 درصد از سالمندان در مراکز بهداشتی درمانی توسط کاردان و 48 درصد توسط پزشک مراقبت شده‌اند.
وی گفت: تا پایان سال طبق برنامه عملیاتی 60 درصد سالمندان 60 و 65 ساله شهری و 69-60 ساله روستایی باید زیرپوشش این برنامه قرار گرفته و آموزش‌های لازم را فرا گیرند که در حال حاضر شش درصد از شاخص برنامه جلوتر هستیم.
در این نشست مسئولان واحدهای گسترش شبکه، سلامت خانواده، آموزش سلامت، بهداشت محیط و حرفه‌ای، دهان و دندان، تغذیه و بهداشت مدارس آمار سه ماهه سوم ارائه کرده و با شاخص‌های برنامه عملیاتی مقایسه کردند.
کارشناس بهبود تغذیه جامعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم نیز گفت: به مناسبت آموزش تغذیه به اقشار مختلف جامعه برای دومین سال متوالی برنامه‌های هفته بسیج اطلاع‌رسانی آموزش تغذیه همزمان با سراسر کشور در شهرستان دیلم اجرا شد.
آذین صبوری بیان داشت: برای اطلاع‌رسانی و آموزش تغذیه به گروههای مختلف جامعه تشکیل یک بسیج اطلاع‌رسانی با مشارکت سایر دستگاه‌های دولتی و گروههای مردم نهاد لازم و ضروری است.
صبوری به نقش تغذیه در داشتن زندگی سالم و پرنشاط و عاری از بیماری اشاره کرد و افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی با موضوع نقش تغذیه در دوران‌های مختلف زندگی برای گروه‌های هدف جامعه از جمله برنامه‌های این شبکه بوده است.
این کارشناس تغذیه خاطر نشان کرد: آموزش به والدین و دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی، بانوان بسیجی، رابطین بهداشتی، کارکنان ادارات شهرستان، زنان باردار، سالمندان و والدین کودکان از جمله برنامه‌های آموزشی در این هفته بوده است.
صبوری اظهار داشت: تن‌سنجی و اندازه‌گیری فشار خون و مشاوره پرسنل شهرداری، تن‌سنجی کودکان 3 تا 6 سال مهد کودک مهدیس از جمله فعالیت‌های اجرایی هفته بسیج اطلاع‌رسانی آموزش تغذیه در شهرستان دیلم بوده است.
وی بیان داشت: برگزاری جشنواره غذای سالم رمز سالم زیستن ویژه پرسنل شبکه، برگزاری جشنواره صبحانه سالم در دبستان اندیشه، تهیه و نصب تعداد 20 عدد پلات لمینت هفت توصیه طلایی برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در مراکز بهداشتی درمانی و ادارات،تهیه و نصب بنر و پلاکارد شعار هفته در مراکز، تهیه و توزیع کتابچه تغذیه در محیط کار در بین ادارات شهرستان از جمله فعالیت‌هایی است که در این هفته انجام شده است.   
انتهای پیام/ح10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول