اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت کاشمر:

داوطلبان سلامت نقش موثری در اجرای طرح سلامت دهان و دندان دارند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت کاشمر گفت: داوطلبان سلامت نقش موثری در اجرای طرح کشوری سلامت دهان و دندان در کاشمر ایفا می‌کنند.

داوطلبان سلامت نقش موثری در اجرای طرح سلامت دهان و دندان دارند
مجتبی قائمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر با تاکید بر اینکه داوطلبان سلامت نقش موثری در ترویج و آموزش سلامت به ‌ویژه، انجام فلورایدتراپی در قالب طرح کشوری سلامت دهان و دندان کودکان مهدکودکی ایفا می‌کنند اظهار داشت: این طرح با هدف پیشگیری از پوسیدگی دندان‌های شیری از سال 1383 با همکاری ادارات بهزیستی و مرکز بهداشت در سراسر کشور انجام می‌شود، اظهار داشت: در اجرای این طرح سه موضوع آموزش، افزایش مقاومت دندان‌ها و درمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت کاشمر با اشاره به آغاز اجرای طرح کشوری سلامت دهان و دندان کودکان مهدکودکی کاشمر گفت: داوطلبان سلامت نقش موثری در اجرای طرح کشوری سلامت دهان و دندان در کاشمر ایفا می‌کنند.
وی با بیان اینکه در ابتدای این طرح مدیران و مربیان 53 مهد شهری و روستایی توسط واحد بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت آموزش‌های لازم را در زمینه نحوه اجرای آن فرا گرفته‌اند، یادآور شد: در این طرح 2 هزار و 700 نفر از کودکان سه تا شش ساله پس از معاینه و تعیین وضعیت دهان و دندان با هدف افزایش مقاومت دندان‌ها فلورایدتراپی با وارنیشفلوراید می‌شوند.
رئیس مرکز بهداشت کاشمر با بیان اینکه این طرح توسط کارشناسان امور کودک در بهزیستی، مدیران و مربیان مهدکودک، دندانپزشکان و کاردان بهداشت دهان و داوطلبان سلامت در تمام مهدکودک‌های کاشمر اجرا می‌شود، گفت: پس از معاینه دهان و دندان کودکان توسط افراد آموزش دیده در مهدکودک‌ها، کودکانی که دارای دندان‌های پوسیده هستند برای انجام درمان‌های مورد نیاز به واحد دندانپزشکی معرفی می‌شوند.
وی با بیان اینکه پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها در کودکان یکی از اهداف مهم در برنامه‌های ارتقای سلامت دهان و دندان است، خاطر نشان کرد: از آن جایی که وارنیشفلوراید می‌تواند برای مدت طولانی فلوراید آزاد کند، می‌تواند نقش مهمی در کاهش پوسیدگی دندان داشته باشد.
قائمی با بیان اینکه براساس مطالعات کلینیکی، وارنیشفلوراید روشی بی‌خطر و بسیار موثر در پیشگیری از پوسیدگی است که سبب کاهش 25 تا 75 درصدی پوسیدگی در دندان‌ها می‌شود، تصریح کرد: وارنیشفلوراید به طور اولیه به عنوان یک ماده پیشگیری از پوسیدگی در کودکان و افرادی که دارای ریسک بالای پوسیدگی دندانی هستند به کار می‌رود و محدودیت سنی در استفاده از آن وجود ندارد.
انتهای پیام/م20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول