اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان خبر داد

ساخت 2 کتابخانه جدید به همت خیران اصفهانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان گفت: به همت دو خیر اصفهانی کتابخانه عمومی دانش در شهر درچه و کتابخانه حسینیه و فرهنگسرای فلاورجان احداث شده و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

ساخت 2 کتابخانه جدید به همت خیران اصفهانی
غلامرضا یاوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: با تلاش حاج رجبعلی جزینی کتابخانه عمومی دانش در درچه از شهرهای شهرستان خمینی‌شهر ساخته شد.
وی افزود: جزینی پدر شهید است و این کتابخانه را با زیربنای 616 مترمربع، مساحت کل 252 مترمربع و در سه طبقه به یادبود فرزند شهیدش بنا کرده است.
مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان با بیان اینکه این خیر طی قراردادی این کتابخانه را به طور کامل به اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان واگذار کرده، تصریح کرد: اداره‌کل کتابخانه‌های استان متولی تجهیز و اختصاص نیروی انسانی این کتابخانه است که به زودی در مراسمی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های استان و مسئولان شهرستان خمینی‌شهر به طور رسمی افتتاح می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در شهر درچه تاکنون سه باب کتابخانه با مشارکت خیران و یک باب کتابخانه نهادی ساخته شده، تاکید کرد: شهرستان خمینی‌شهر در مجموع 18 باب کتابخانه نهادی و مشارکتی در اختیار دارد که از این تعداد نیمی با مشارکت خیران خمینی‌شهری راه‌اندازی شده است.
یاوری در ادامه به ساخت کتابخانه حسینیه و فرهنگسرای بزرگ فلاورجان به همت خیر فلاورجانی اشاره و بیان داشت: حسینیه و فرهنگسرای بزرگ فلاورجان با زیربنای 3 هزار مترمربع شامل حسینیه، کلاس‌های آموزشی، سالن اجتماعات، مخزن کتابخانه و سالن‌های مطالعه مجزا است که یک هزار و 500 مترمربع آن به زیربنای کتابخانه اختصاص دارد.
وی ادامه داد: حاج حسن کیانی خیر سازنده این حسینیه حق انتفاع آن را به مدت10 سال به اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان واگذار کرده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اشاره به رشد تعداد کتابخانه‌های این شهرستان از دو سال گذشته تاکنون تصریح کرد: تعداد کتابخانه‌های عمومی شهرستان فلاورجان از هشت باب در سال 88 به 19 باب و تعداد اعضا نیز از 7 هزار به 14 هزار عضو ثابت و فعال در سال‌جاری افزایش یافته است.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول