اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد

اختصاص بیش از 4 میلیارد ریال برای کتابخانه‌های روستایی استان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از اختصاص 4.4 میلیارد ریال اعتبار برای احداث کتابخانه در روستاهای استان خبر داد.

اختصاص بیش از 4 میلیارد ریال برای کتابخانه‌های روستایی استان
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات حوزه کتاب و کتابخوانی گرمی اظهار داشت: امر کتابخانه‌سازی در روستاهای استان اردبیل به منظور همگانی و فراگیر کردن مطالعه و کتابخوانی در روستاها انجام می‌شود که به همین منظور با اختصاص اعتباراتی در نظر داریم تمام روستاهای استان را صاحب کتابخانه کنیم.
وی با بیان اینکه افزایش سرانه مطالعه رابطه مستقیمی با ارتقای سطح دانایی هر جامعه دارد، افزود: توجه به این بعد از فرهنگ مردم و ترغیب آنان به مطالعه در کوتاه مدت سبب می‌شود تا مطالعه همه‌گیر، همگانی و همه جایی شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با یادآوری اینکه در حال حاضر طرح‌های مختلف کتابخوانی در اردبیل در دست اجراست، خاطرنشان کرد: اجرای طرح مطالعه یاوران در مدارس، ایجاد کتابخانه‌های دیجیتال، راه‌اندازی سایت کتابخوانان حرفه‌ای از جمله اقدامات ما در راستای گسترش کتابخوانی است.
فرهمند امین اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای طرح کتابخانه روستایی گرمی را یادآور شد و افزود: 510 میلیون ریال از اعتبار مذکور برای احداث کتابخانه در بخش موران هزینه خواهد شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اشاره به اهمیت کتاب و لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، در خصوص پشتیبانی لازم برای توسعه و تجهیز کتابخانه عمومی گرمی نیز قول مساعد داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه عزیز صحرایی فرماندار گرمی هم با اشاره به پیشینه فرهنگی این شهرستان و وجود شعرا و نویسندگان صاحب اثر در این منطقه، احداث چند کتابخانه در سطح شهرستان گرمی را ضروری عنوان کرد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول