اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر خبر داد

بدهی 19 میلیارد ریالی شهرداری‌ها به کتابخانه‌های بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: شهرداری‌های استان بوشهر بیش از 19 میلیارد ریال به کتابخانه‌های عمومی استان بدهکارند.

بدهی 19 میلیارد ریالی شهرداری‌ها به کتابخانه‌های بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، صدرالله محتشم در دیدار با نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس اظهار داشت: بر مبنای ماده 6 قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور، میزان بدهی شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی استان از سال 83 تاکنون رقمی بالغ بر 19 میلیارد ریال است.
وی افزود: با توجه به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور و همراهی همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، همراهی و حمایت شهرداری‌های از کتابخانه‌های عمومی به عنوان ارگانیسم حفاظتی فرهنگی جامعه ضروری است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به ماده 117 بودجه سال 90 کل کشور گفت: متاسفانه عملکرد شهرداری‌ها در رابطه با پرداخت سهم کتابخانه‌های عمومی مطلوب نیست و از مجموع کل سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی در سال 90 که رقمی بالغ بر 3 میلیارد ریال است تنها یک میلیارد ریال آن به دست آمده که با اجرای این ماده، تحقق سهم کتابخانه‌ها میسر می‌شود.
محمدمهدی پورفاطمی نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر فرهنگ کتابخوانی کمرنگ و جوانان ما از کتاب فاصله گرفته‌اند و این یک معضل اجتماعی است که باید به آن به صورت جدی پرداخت.
پورفاطمی با تاکید بر گسترش فرهنگ مطالعه در استان، در جهت حمایت ایجاد پشتوانه اجرایی ماده 117 در جهت اعاده سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی استان در مجلس شورای اسلامی قول مساعد داد و اظهار کرد: امید است اجرایی شدن این ماده قانونی موجب پایان بخشیدن به کشمکش‌های دائمی شهرداری‌ها و کتابخانه‌های عمومی شود.
انتهای پیام/آ30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول