اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهدای خضری مصوب شد

معرفی رابطانی از مدارس برای ارتباط دانش‌آموزان با کتابخانه‌ها

خبرگزاری فارس: مسئول کتابخانه عمومی شهدای خضری از معرفی رابطانی از مدارس برای ارتباط بیشتر دانش‌آموزان با کتابخانه‌های عمومی خبر داد.

معرفی رابطانی از مدارس برای ارتباط دانش‌آموزان با کتابخانه‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی، ملیحه حقیقی در پنجمین جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهدای خضری به اهمیت وجود رابطان فرهنگی در مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: وجود چنین افرادی می‌تواند به اهداف کتابخانه در راستای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و رشد جامعه کمک کند.
وی خواستار استفاده از کلاس‌‌های فوق‌برنامه مدارس در راستای ارائه آموزش‌هایی در زمینه شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای و استفاده و بهره‌گیری صحیح از آن شد.
بخشدار نیمبلوک نیز با اشاره به اهمیت استفاده از کتاب برای پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان، استفاده از شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای را در این زمینه مؤثر دانست.
اسماعیل قلی‌پور با بیان اینکه در این منطقه امکان استفاده از اینترنت برای عموم وجود ندارد، کار گروهی بین دانش‌آموزان را جایگزینی مناسب عنوان کرد.
وی افزود: لازمه این کار، شناسایی افراد توانمند در این زمینه از طریق اطلاع‌رسانی در نشریات محلی و محیط‌های مجازی است تا این افراد به عنوان همیاران کتابخانه و در راستای گسترش استفاده از شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای به صورت داوطلبانه عمل کنند.
مسئول نمایندگی آموزش و پرورش خضری نیز معرفی مربیان و دبیرانی به عنوان رابط فرهنگی کتابخانه را در تعامل بیشتر بین مدارس و کتابخانه‌ها مفید ارزیابی کرد.
علی صابری با بیان اینکه همکاران فرهنگی ما از این برنامه‌ها استقبال می‌کنند، اظهار داشت: این امر می‌تواند به توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و ارتباط بیشتر دانش‌آموزان با کتابخانه عمومی کمک کند.  
وی با بیان اینکه می‌توان از حضور مسئول کتابخانه به منظور ایجاد تعامل بیشتر بین مدیران مدارس با کتابخانه در جلسات مدیران مدارس سطح بخش استفاده کرد، تصریح کرد: نمایندگی آموزش و پرورش از هر یک از مدارس سطح بخش یکی از مربیان یا معلمان را به عنوان رابط فرهنگی به کتابخانه معرفی می‌کند تا از این طریق اقدامات مؤثری در راستای ارتباط بیشتر دانش‌آموزان با کتابخانه عمومی صورت پذیرد.
انتهای پیام/غ30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول