اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز

کتاب «روش‌شناسی فرآیند پژوهش» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «روش‌‌شناسی فرآیند پژوهش» با رویکردی نو به تبیین روش‌ها، فنون و مبانی دخیل در فرآیند پژوهش از سوی اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز منتشر شد.

کتاب «روش‌شناسی فرآیند پژوهش» منتشر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، کتاب‌های پیشین معمولاً عرصه‌های مشخصی از مقولۀ روش تحقیق را کاویده و دیگر عرصه‌ها را وانهاده‌اند، بنابراین با وجود برخورداری از نقاط قوت قابل توجه و درخور تحسین، از برخی کاستی‌ها نیز مصون نبوده‌اند.
در این کتاب سعی گردآوردگان بر این بوده است که با تعمق بیشتری به مراحل تحقیق از ابتدا تا انتها بنگرند و در حد امکان به مباحث جانبی مرتبط نیز بپردازند.
تبعیت مباحث کتاب از یک سیر منطقی مطابق با فرآیند شناخته شده‌ای که پژوهشگران به عنوان مراحل تحقیق از ابتدا تا انتها طی می‌کنند، مراجعه به اکثر منابع موجود در زمین روش تحقیق و زمینه‌های مرتبط با آن چنانکه این منابع بالغ بر بیش از 100 کتاب و مقاله می‌شود، مستند بودن مباحث و سعی در تنوع بخشیدن به مستندات برای تبیین هرچه بهتر مباحث، ارائه اطلاعات نسبتاً مفصل درباره اقسام کارهای پژوهشی مانند طرح پژوهشی، مقاله، پایان‌نامه و چکیده، پرداختن به برخی مباحث زیربنایی نظیر روش مطالعه و ترجمه که یا به تحقیق منجر می‌شوند و یا بخشی از فرآیند تحقیق به حساب می‌آیند، استفاده از تعداد زیادی منابع انگلیسی، پرداختن به فضای مجازی و ارائه اطلاعات مفید در زمینه شناساندن آن دسته از امکانات و ابزارهای فضای مجازی که به پژوهشگران در تسریع و هرچه پربارتر کردن کارهای پژوهشی کمک می‌رساند از جمله دیگر مزیت‌های این کتاب است که می‌توان به آن اشاره کرد.
کتاب «روش‌شناسی فرایند پژوهش» تالیف میر جلیل اکرمی، دانشیار، محمدرضا عابدی استادیار و محمد پاشایی دانشجوی دکترای دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه تبریز توسط انتشارات شایسته در یک‌هزار جلد چاپ و در انتشار دانش‌پژوهان قرار گرفت.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول