اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری بوشهر:

39 اثر به جشنواره تولیدات حوزه هنری ارسال شد

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری بوشهر گفت: 39 اثر مختلف از هنرمندان مستعد بوشهری برای شرکت در سومین جشنواره تولیدات و آثار مراکز استانی حوزه هنری ارسال شد.

39 اثر به جشنواره تولیدات حوزه هنری ارسال شد

سید حسین سیدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: حضور این تعداد اثر از هنرمندان بوشهری نشان از توانایی بالای آنان در رشته‌های مختلف هنری است.

وی افزود: امیدواریم با حضور پرقدرت هنرمندان در این جشنواره بار دیگر شاهد کسب موفقیت بوشهری‌ها در عرصه‌های هنری باشیم.

رئیس حوزه هنری بوشهر بیان کرد: واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان بوشهر پنج اثر نمایشی را به دبیرخانه سومین جشنواره تولیدات و آثار مراکز استانی حوزه هنری ارسال کرد.

سیدزاده گفت: با توجه به محدودیت‌های این بخش از جشنواره و ارسال فقط پنج نمایش، واحد هنرهای نمایشی بوشهر از بین تعداد آثار تولیدی پنج نمایش را انتخاب و ارسال کرد.

وی افزود: در بخش صحنه‌ای نمایش نوف، در بخش خیابانی نمایش آیینی مختک، در بخش نمایش‌های آیینی تعزیه کاروان شهادت، در بخش تله تئاتر نمایش پیوند سبز و در بخش نمایش‌های عروسکی نمایش ننه ماهی ارسال شد.

رئیس حوزه هنری بوشهر بیان کرد: آثار منتخب از تولیدات اخیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری بوشهر هستند.

سیدزاده گفت: همچنین چهار اثر از تولیدات واحد آفرینش‌های ادبی پس از بررسی در شورای تخصصی به بخش ادبیات سومین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری فرستاده شد.

وی اظهار داشت: چهار اثر از تولیدات این واحد پس از بررسی در شورای تخصصی به جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری ارسال شد.

سیدزاده در ادامه افزود: این آثار ارسال شده به جشنواره شامل، در حریم عشق، از نفس فروردین، اینک ستاره‌های سحرزاد و حق با کلاغ بود، است که به همت شاعران جوان گردآوری شده است.

رئیس حوزه هنری بوشهر اضافه کرد: حسین گرگین، علیرضا عمرانی و حیدر منصوری شاعرانی هستند که کتاب‌های فوق را به همت واحد آفرینش‌های ادبی گردآوری کرده‌اند.

سیدزاده گفت: همچنین 30 اثر هم به بخش هنرهای تصویری سومین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری ارسال شده است.

وی افزود: از این تعداد آثار ارسالی، 18 اثر در بخش داستانی، هشت فیلم در بخش مستند و یک اثر در بخش انیمیشن و سه اثر در نماهنگ است. ‏

رئیس حوزه هنری بوشهر افزود: شورای کارشناسی حوزه هنری بوشهر پس از بررسی فیلم‌های تولید شده در این واحد، به این نتیجه رسید که این 30 فیلم شرایط حضور در سومین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی را دارند.‏

سیدزاده گفت: سه فیلم تماشا، لی‌لی و بشقاب چوبی، از آثار هنرجویان سال جاری این واحد که در کارگاه فیلمسازی شرکت کرده‌اند، هستند.

وی با اشاره به حضور عکاسان حوزه هنری در جشنواره عکس "ما می‌توانیم"، اظهار داشت: آثار عکس آریادخت جهانبخشان و محسن کیانپور از اعضای کارگاه عکس حوزه هنری بوشهر به پنجمین جشنواره عکس "ما می‌توانیم" راه یافت.

سیدزاده گفت: در پنجمین جشنواره عکس ما می‌توانیم که از طرف خانه عکاسان در حوزه هنری تهران برگزار می‌شود دو عکاس خوب استان آریادخت جهانبخشان و محسن کیانپور بنا به رای داوران، هرکدام با یک عکس در این جشنواره حضور خواهند داشت و این آثار در نمایشگاه این جشنواره در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

رئیس حوزه هنری بوشهر اضافه کرد: آثار عکاس خوب استان و کشور زهرا حاجب، عضو کارگاه عکس حوزه هنری بوشهر برای حضور در جشنواره عکس فتریال پذیرفته شد.

وی افزود: چهار عکس از حاجب توسط هیئت داوران این جشنواره که در کشور لهستان برگزار می‌شود انتخاب و به بخش نمایشگاه راه یافت.

سیدزاده ادامه داد: این جشنواره زیر نظر انجمن عکاسی PSA آمریکا و SPID و UPI برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول