اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آموزش اوریگامی در ایران:

اوریگامی در بین ایرانی‌ها هنر شناخته شده‌ای است

خبرگزاری فارس: مسئول آموزش اوریگامی در ایران گفت: برخلاف تصور، اوریگامی «هنر کاغذ و تا» در بین ایرانی‌ها هنر شناخته شده‌ای است و آنها بسیار از آن استقبال کردند.

اوریگامی در بین ایرانی‌ها هنر شناخته شده‌ای است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی عزیزی ظهر امروز در کارگاه آموزشی اوریگامی که به مناسبت هفته فرهنگی ژاپن در اصفهان در موزه هنرهای معاصر برگزار شد، اظهار داشت: اوریگامی یا «هنر کاغذ و تا» یکی از کاردستی‌‌های محبوب ژاپنی‌ها است، که امروزه در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد.
وی با اشاره به اینکه هدف از هنر اوریگامی، آفریدن طرح‌های جالب از کاغذ با کمک تاهای هندسی است، بیان داشت: «اوری» به معنی با اندیشه تا زدن و «گامی» به معنی کاغذ است که ترکیب آن‌ها با یکدیگر کلمه اوریگامی را می‌سازد، و تمام مدل‌های کاغذ و تا را در بر دارد و می‌تواند مدل‌های غیر ژاپنی را نیز شامل شود.
مسئول آموزش اوریگامی در هفته فرهنگی ژاپن ادامه داد: اوریگامی تنها از تعداد کمی از تاهای گوناگون استفاده می‌شود، اما همین تاها می‌تواند به روش‌های گوناگونی ترکیب شده تا طرح‌های متفاوتی را ایجاد کند.
وی با بیان اینکه این طرح‌ها با یک برگ کاغذ مربع شکل آغاز می‌شود، تصریح کرد: این برگ کاغذ ممکن است به رنگ‌های متفاوتی باشد و بدون بریدن کاغذ این کار را ادامه داد.
عزیزی ادامه داد: برخلاف باور عمومی، اوریگامی‌های باستانی ژاپن سختگیری کمتری بر اینکه کاغذ بریده نشود، داشته‌اند و گاهی از بریدن کاغذ در هنگام آفریدن طرح و یا استفاده از کاغذهای مستطیل، دایره و دیگر کاغذهای غیر مربع استفاده کرده‌اند.
وی تاکید کرد: «واشی» کاغذ سنتی اوریگامی در ژاپن است که این نوع کاغذ در کشور ایران وجود ندارد.
مربی آموزشی اوریگامی با اشاره به اینکه اکنون هنر اوریگامی در سراسر دنیا شناخته شده است، اضافه کرد: ایرانی‌ها به خوبی هنر اوریگامی را می‌شناسند و برخی از کودکانی که به اینجا آمدند با این هنر به خوبی آشنا بودند.
وی با اشاره به اینکه با اوریگامی می‌توان شکل‌های متفاوتی را خلق کرد، افزود: این شکل‌ها می‌تواند در قالب تعداد بسیاری از حیوانات، پرندگان، ماهی‌ها، وسایل بازی، دکوری، شکل‌های هندسی و اشکالی در ارتباط با گرافیک، معماری و صنعت باشد.
عزیزی گفت: اوریگامی از فواید بسیاری هم‌چون هماهنگی بین چشم و دست و مهارت در دقت را به همراه دارد، به گونه‌ای که منجر به افزایش شکیبایی و صبر، مهارت‌های خاص جسمانی، نتیجه‌گیری‌های منطقی و ریاضی، افزایش نوآوری و تقویت قوه تخیل مهارت در کارهای فکری می‌شود.
انتهای پیام/خ30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول