اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس کانون هنرهای «گون‌ئن»:

هنر زبان مشترک بین ملت‌هاست

خبرگزاری فارس: معاون رئیس کانون هنرهای«گون‌ئن» گفت: هنر براساس زبان یک کشور نیست، بلکه زبان مشترکی بین ملت‌هاست.

هنر زبان مشترک بین ملت‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شیگه نوبو موریاما ظهر امروز در محل نمایشگاه گروه «گون‌ئن» که به مناسبت هفته فرهنگی ژاپن در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار شده است، اظهار داشت: نمایشگاه تبادل فرهنگی «گون‌ئن» در ایران به عنوان یکی از برنامه‌های هفته فرهنگی ژاپن است که سوغات‌ پرباری را از کشور ژاپن به همراه خود آورده است.
وی با اشاره به اینکه «گون‌ئن» در زبان ژاپنی به معنی گروه شعله است، بیان داشت: گروه «گون‌ئن» با قدمت 50 ساله دارای صدها عضو در کشور ژاپن است که نمایشگاه‌های متعددی را در سراسر دنیا به نمایش گذاشته است.
معاون رئیس کانون هنرهای«گون‌ئن» تصریح کرد: آغاز فعالیت‌های این گروه براساس اصلاح و بازنگری مداوم بر اندیشه بوده و تاکنون کارهای متعددی را انجام داده است.
وی ادامه داد: از جمله فعالیت‌های این گروه برگزاری نمایشگاه‌های هنری مشترک با جمهوری اسلامی ایران است که این همکاری از سال 2002 با به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان ایرانی در چهلمین سالگرد راه‌اندازی این گروه آغاز شده است.
موریاما اضافه کرد: در سال 2007 یک نمایشگاه در «مترو پلی‌تن» توکیو با همکاری هنرمندان ژاپنی به نام «تبادلات فرهنگی ایران و ژاپن» برگزار شد که این نمایشگاه در ادامه همان گالری است.
وی در این هفته فرهنگی که برای نخستین بار در اصفهان برگزار شده است، تاکید کرد: گروه هفت نفری که هم اکنون به نمایندگی از سایر اعضای گروه خود به ایران سفر کرده‌اند، با طی مسافت طولانی بخشی از تمدن، آداب و رسوم ژاپنی را به ایرانیان نشان دهند.
 معاون رئیس کانون هنرهای«گون‌ئن»ویژگی‌های مشترک بسیاری را بین فرهنگ و تمدن ایران و ژاپن دانست و افزود: به روایت تاریخ فرهنگ و تمدن ایران از طریق جاده ابریشم به ژاپن راه پیدا کرده که هم‌چنان ادامه دارد و این نشان‌دهنده این است که هنر زبان مشترک بین ملت‌ها است.
وی گفت: هنر براساس زبان نیست، بلکه احساس‌های عمیق انسانی را به خوبی نشان می‌دهد که مرزها و فاصله‌های جغرافیایی را در هم می‌نوردد.
موریاما با اشاره به اینکه در هفته فرهنگی ژاپن سه روز در اصفهان و از پنج تا 9 بهمن ماه سال‌جاری در تهران مهمان هستند، اظهار داشت: نمایشگاه عکس، صنایع دستی، نقاشی‌های کودکان مناطق آسیب‌دیده از زلزله و سونامی برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شده است.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول