اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برنامه‌های عزاداری آخر صفر در بوشهر اعلام شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر برنامه‌های مختلف 28 صفر و ایام عزاداری شهادت امام رضا(ع) و امام حسن(ع) را اعلام کرد.

برنامه‌های عزاداری آخر صفر در بوشهر اعلام شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدنورالله موسوی‌نیا صبح امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های عزاداری ایام ارتحال حضرت محمد(ص) در بوشهر اظهار کرد: مسیر حرکت دسته‌جات عزاداری هیئت‌های مذهبی و کاروان بزرگ سوگواری در شهر بوشهر در روز 28 و 30 با حضور حضرت آیت‌الله صفایی‌بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، مسئولان، جامعه علما و روحانیون و مردم ولایتمدار بوشهر راس ساعت 9:30 صبح از بسیج مرکزی تا مصلای جمعه است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: همچنین در سالروز مراسم 28 صفر رحلت پیامبر رحمت حضرت محمدمصطفی (ص) و شهادت امام حسن‌مجتبی (ع) بعد از عزاداری و سوگواری هیئت‌های مذهبی راس ساعت 11:15 زیارت از بعید حضرت رسول (ص) در مصلای جمعه یکشنبه 2 بهمن ماه 90  قرائت می‌شود.
موسوی‌نیا در ادامه افزود: همچنین مراسم بزرگ تعزیه در عصر 28 صفر به همت هیئت المهدی (عج) بوشهر با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان در ساحل بندرگاه بوشهر راس ساعت 15:30 برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: مراسم تجمع بزرگ عاشوراییان در عصر 28 و 30 صفر با حضور هیئت‌های مذهبی و سنتی عزادار در میدان انقلاب شهر بوشهر برگزار می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از برگزاری مراسمات هیئت‌‌های مذهبی و دسته‌جات عزادار بوشهری در روز 28 و 30 صفر خبر داد.
موسوی‌نیا گفت: هم حضرت ابراهیم (ع) در مسیر مبارزاتی توحیدی خویش الگوی موحدان معرفی شده است و هم رسول گرامی اسلام (ص) در بعد اخلاق و معاشرت اسوه‌ی مسلمانان به حساب آمده است.
وی در ادامه افزود: نوع رفتار اجتماعی هر کس، نشان‌دهنده منش و شخصیت فکری و روحی اوست، برخوردهایی که نبی مکرم اسلام (ص) در اجتماع و با قشرهای مختلف داشته است می‌تواند الگوی شایسته‌ای برای پیروان آن ‌رسول اسوه‌ باشد.
موسوی‌نیا به مردم‌داری پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و ‌گفت: جاذبه شخصیتی هر کس تا حد زیادی مرهون رفتار محبت‌آمیز او با مردم و ارزش قائل شدن به انسان‌هاست، کسی که در غم و شادی و راحت و رنج؛ همراه مردم باشد و خود را از آنان جدا نداند و جدا نکند، قلعه دل‌ها را فتح می‌کند.
انتهای پیام/ج20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول