اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی قم:

عزاداری اباعبدالله حافظ انقلاب بوده است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هیئت‌های مذهبی قم با اشاره به تاثیرات عزاداری سالار شهیدان(ع) در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) این انقلاب و مکتب را نگه داشته است.

عزاداری اباعبدالله حافظ انقلاب بوده است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمد چهل اخترانی در همایش شورآفرینان حسینی که سه‌شنبه شب در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد با اشاره به منزلت حضرت اباعبدالله‌الحسین تصریح کرد: این بیان پیامبر عظیم‌الشأن اسلام که "از شما مزدی نمی‌خواهیم مگر اینکه به حرف فرزندان من عمل کنید" مصداق بارز همین مدعاست.
وی افزود: بنی‌امیه می‌خواستند دین را از میان ببرند اما نهالی که پیامبر(ص) کاشت نیاز به آبیاری داشت که امام حسین(ع) با قیام و شهادت آن‌ را آبیاری کرد.
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی قم با اشاره به آثار قیام امام حسین(ع)، خادمی اهل بیت(ع) را افتخاری بزرگ دانست و ادامه داد: کسانی که یک عمر یا حسین گفتند و اربابشان را احترام کردند، از جایگاه ویژه‌ای در نزد خداوند بهره‌مند هستند.
وی با تقدیر از دست‌اندرکاران هیئت‌های مذهبی قم در برگزاری مراسم‌های محرم و صفر امسال گفت: عزاداری امسال بسیار زیبا و عالی بود و می‌توان گفت هر ساله بر جمعیت عزاداران اضافه می‌شود.
چهل اخترانی با اشاره به تاثیرات عزاداری سالار شهیدان(ع) در پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) این انقلاب و مکتب را نگه داشته است.
گفتنی است اعضای هیئت‌های مذهبی در این مراسم حضور داشتند و از سخنرانان، پیرغلامان و مداحان امام حسین(ع) با عنوان شورآفرینان حسینی تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/و۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول