اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای کرمان خبر داد

پخش 1000 دقیقه‌ای مراسم عزاداری بم از 13 شبکه

خبرگزاری فارس: مدیر کل صدا وسیمای مرکز کرمان با اشاره به پخش هزار دقیقه‌ای مراسم عزاداری بم از 13شبکه داخلی و برون مرزی گفت: در سال جاری مراسم بم پخش مراسم سایر نقاط را تحت‌الشعاع خود قرار داد.

پخش 1000 دقیقه‌ای مراسم عزاداری بم از 13 شبکه
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز کرمان، حجت‌الاسلام سید جواد موسوی هماهنگی، اخلاص، برنامه‌ریزی و همدلی را از عوامل مهم برگزاری هرچه باشکوه مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی بم عنوان کرد.
وی افزود: انعکاس این مراسم معنوی نیز افتخاری بود که نصیب عوامل صدا و سیمای استان کرمان شد.
موسوی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر بازسازی هرچه باشکوه‌تر بم نسبت به قبل تصریح کرد: پخش این مراسم فرصتی بود تا گوشه‌ای از بازسازی بم که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، به تصویر کشیده شود.
وی با اشاره به اینکه دشمنان درصدد تضعیف اسلام و معنویات مسلمانان هستند، پخش چنین مراسمی گویا و پر از عشق به ائمه (ع) را  پاسخ محکمی به دشمنان اسلام بیان کرد و افزود: پخش مستقیم مراسم عزاداری شرایط و ویژگی‌های خاص خود را می‌طلبد که شهرستان بم به خوبی دارای این شرایط بود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان بیان داشت: نقش مردم بم و هیئت‌های مذهبی به همراه همه مسئولان نیز تعیین کننده بود.
موسوی از تاسوعا و عاشورای حسینی بم به عنوان نمادی ارزشمند و معنوی برای شناساندن هرچه بیشتر این شهرستان در کنار دیگر آثار آن یاد کرد و گفت: ثبت معنوی این مراسم در فهرست آثار ملی کشور نیز بیانگر این موضوع است.
وی به اجرای مداحی‌های تاسوعا و عاشورا نیز اشاره کرد و ابراز داشت: بر اساس اعلام کارشناسان مذهبی، مداحی‌های انجام شده در بم و در جریان تاسوعا و عاشورا، کوچکترین عیب و ایرادی نداشته‌اند.
موسوی با اشاره به اینکه عشق به ائمه اطهار (ع) در دل و وجود مردم بم از گذشته نهفته بود، گفت: صدا و سیما این عشق را نمایان ساخت.
وی داشتن نظم و ترتیب هیئت‌ها را از جمله ویژگی‌های پخش مستقیم برشمرد و افزود: نظم حاکم بر این مراسم بسیار خوب بود و هیئت‌ها و مداحان همکاری خوبی با ما داشتند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان با اشاره به ارسال تصاویر از طریق سامانه فیبر نوری و سیستم ای‌پی گفت: شهرستان بم نخستین شهرستان  کشور بود که تصاویر از آن به طور مستقیم با این سامانه  به مرکز استان انتقال یافت.
موسوی با اشاره به پخش هزار دقیقه‌ای مراسم عزاداری بم از 13شبکه داخلی و برون مرزی گفت: در سال جاری مراسم بم پخش مراسم سایر نقاط را تحت‌الشعاع خود قرار داد.
وی بر ضرورت ایجاد تغییرات در مراسم تاکید کرد و اظهار داشت: برگزاری منظم نماز ظهر عاشورا و ایراد سخنرانی باشکوه، جمع‌آوری نذورات مردم و فراهم کردن شرایط حضور مردم از سایر شهرستان‌ها می‌تواند، تغییرات خوبی را در این مراسم ایجاد کند.
موسوی از دیگر همکاری‌های صدا و سیمای مرکز کرمان با بم را تولید 75 هزار دقیقه برنامه در جریان زلزله و سال‌های بعد از آن عنوان کرد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول