اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون شطرنج:

توسعه شطرنج با نگاه به نسل آینده اتفاق می‌افتد

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون شطرنج کشورمان گفت: توسعه واقعی رشته شطرنج در کشورمان با نگاه درست و برنامه‌ریزی شده به جوانان و نوجوانان و نسل‌های آینده اتفاق می‌افتد.

توسعه شطرنج با نگاه به نسل آینده اتفاق می‌افتد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان استان اردبیل، جعفر کامبوزیا در جلسه مجمع انتخابات هیئت شطرنج اردبیل اظهار داشت:‌ امروز رشته شطرنج جایگاه خود را روز به روز در حال پیدا کردن است به گونه‌ای که علاقمندی نوجوانان و جوانان به این رشته به ویژه در مدارس امیدوارکننده به نظر می‌رسد.
وی رشته شطرنج را کم هزینه‌ترین رشته ورزشی توصیف کرد و افزود: توسعه رشته شطرنج علاوه بر این‌که قدرت مهارت و تعقل را افزون می‌کند بلکه سبب می‌شود روحیه و نشاط اجتماعی نیز تقویت شود.
کامبوزیا از شطرنج به عنوان رشته با تنوع مهارت و برجستگی‌های سلایق یاد کرد و ادامه داد:‌ امروز در جای‌جای کشورمان شطرنج توانسته است جایگاه واقعی خود را پیدا کند به طوری که ما در حال راه‌اندازی مدارس ویژه شطرنج و آموزش‌های مستمر در استان‌ها هستیم.
این مسئول در ادامه با قدردانی از زحمات نادر پرستار رئیس سابق هیئت شطرنج استان از رئیس جدید این هیئت در اردبیل خواست تا برنامه‌ریزی‌های خود را به صورت گسترده انجام دهند تا این رشته ورزشی مورد اقبال و علاقمندی اقشار مختلف قرار گیرد.
رئیس فدراسیون شطرنج با اشاره به سابقه خوب هیئت شطرنج استان در گذشته نسبت به پیشرفت این هیئت در آینده ابراز امیدواری کرد و به تداوم فعالیت‌ها و حمایت‌های فدراسیون از این هیئت قول مساعد داد.
کامبوزیا تعامل با آموزش و پرورش و توسعه در سطح مدارس را ضروری خواند و خاطر نشان کرد: ما در حال برنامه‌ریزی دقیق و برگزاری مسابقات استانی شطرنج هستیم تا بتوانیم قهرمان‌پروری را توسعه دهیم.
نایب رئیس فدراسیون جهانی شطرنج به تدوین تقویم سال 91 فدراسیون شطرنج و تعریف و تبیین اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت این فدراسیون اشاره کرد و گفت: تشویق، تعامل و ارتباط با بخش خصوصی و جذب اسپانسرهای جدید با هدف تقویت مدارس خصوصی و همچنین توسعه فعالیت‌های هیئت و راه‌اندازی سیستم جامع ورزشکاران در هیئت شطرنج با هدف عضویت بازیکنان و داوران از مهم‌ترین اولویت‌ها است.
به گزارش فارس، در این مراسم مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز با اشاره به ویژگی‌های رشته ورزشی شطرنج از آمادگی این اداره کل برای تقویت هیئت‌های ورزشی به ویژه هیئت ورزشی شطرنج خبر داد.
احد پازاج افزود: ما هم اکنون در قالب دوره‌ها و کلاس‌های مختلف شاهد برگزاری آموزشی و مهارتی رشته شطرنج هستیم که این برنامه‌ها تقویت می‌شود.
در این جلسه محمدرضا آذین رئیس جدید هیئت شطرنج استان اردبیل نیز مهم‌ترین محور فعالیت و برنامه‌ریزی خود را کشف استعدادهای استانی و سوق دادن آنها برای برگزاری مسابقات استانی و کشوری اعلام کرد.
وی تصریح کرد: ایجاد زمینه لازم برای گسترش و راه‌اندازی مدارس شطرنج و آماده‌سازی بستر مناسب برای برگزاری مسابقات باشگاهی در سطح استان از جمله اهداف ما است.
در پایان این مراسم محمدرضا آذین با کسب اکثریت آرا به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیئت شطرنج استان اردبیل انتخاب شد.
انتهای پیام/ی30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول