اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل:

راه‌اندازی سایت نظارت هوشمند از تلفات جاده‌ای کاسته است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل گفت: با راه‌اندازی سیستم هوشمند حمل و نقل و دوربین‌های نظارت تصویری راه‌های استان اردبیل میزان تلفات و تصادفات کاهش پیدا کرده است.

راه‌اندازی سایت نظارت هوشمند از تلفات جاده‌ای کاسته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی شیرین‌زاده عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل در نصب، راه‌اندازی و تجهیز محورهای اصلی به این سیستم جزو استان‌های برتر کشور است که ما بعد از سال‌ها پیگیری و گذر فراز و نشیب‌های مختلف توانستیم 10 محور مواصلاتی استان را در ابتدای حرکت به این سیستم مجهز کنیم.

وی تصریح کرد: ما با کمک کارشناسان و متخصصان فن و خرید تجهیزات از کارخانه‌های معتبر تجهیز جاده‌ها را به این سیستم آغاز کردیم به طوریکه از بسیاری استان‌ها جلو زدیم.

شیرین‌زاده خاطرنشان کرد: تاکنون 35 سایت دوربین‌های نظارت تصویری و هوشمند در این استان به بهره‌برداری رسیده که سعی می‌کنیم بخش دیگری از این سایت‌ها را تا پایان امسال به بهره‌برداری کامل برسانیم.

این مسئول هزینه صرف شده برای این کار را یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: این سیستم قابلیت آن را دارد که علاوه بر کمک مؤثر به پلیس راه برای کنترل جاده‌ها به دستگاه‌های امدادرسان نیز این امکان را مهیا کند تا به موقع در سر صحنه حادثه حاضر بوده و کار امدادرسانی را با کمترین فوت وقت انجام دهند.

وی اضافه کرد: تاکنون با هماهنگی پنج دستگاه خدمات‌رسان و امدادرسان بهره‌برداری از این سیستم آغاز شده به طوریکه هلال‌احمر، پلیس راه، راه و ترابری، صدا و سیما و حمل و نقل از تصاویر دریافتی این مرکز استفاده می‌کنند.

به گزارش فارس، رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل ضرورت رعایت اصل هماهنگی و همدلی دستگاه‌های خدمات‌رسان را برای انجام بهتر کار بیان کرد و گفت: ما در روزهای گذشته شاهد کلنگ‌زنی تأسیس مرکز متمرکز مدیریت راه‌های استان بودیم که انتظار می‌رود با بهره‌برداری از آن مدیریت یکپارچه‌ای را در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی شاهد باشیم.

وی افزود: راه‌اندازی استریو خبری مدیریت راه‌های استان و پخش زنده تصاویر به یقین در کنترل ترافیک، کاهش حوادث و سوانح رانندگی کمک کار است که این مجموعه با صرف 18 میلیارد تومان به صورت کامل در سفر اخیر رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول