اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال‌جاری در خراسان‌جنوبی

20 هزار کودک زیر پوشش برنامه پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند

خبرگزاری فارس: در راستای اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در خراسان‌جنوبی در 9 ماه سال‌جاری 20 هزار و 115 کودک زیر پوشش برنامه غربالگری بینایی قرار گرفتند.

20 هزار کودک زیر پوشش برنامه پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان‌جنوبی، کارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت‌های اداره‌کل بهزیستی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: از این تعداد کودکان معاینه شده حدود 18 هزار و 201 کودک سالم و یک ‌هزار و 914 کودک مشکوک در 206 پایگاه ثابت و سیار در سطح استان تشخیص داده شدند.
علیرضا هریوندی افزود: بالغ بر 90 درصد کودکان معاینه شده توسط دستگاه‌های غربالگری پیشرفته و مجهز پلازاپتیکس معاینه شدند.
وی ادامه داد: برنامه غربالگری بینایی برای تشخیص زود هنگام تنبلی چشم و سایر اختلال‌های بینایی در کودکان سه تا شش سال در کل کشور انجام می‌شود که والدین می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های دائمی غربالگری بینایی (14 پایگاه ثابت در سطح استان) و انجام تست مذکور از وضعیت بینایی فرزندان خود اطمینان حاصل کنند.
کارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت‌های اداره‌کل بهزیستی خراسان‌جنوبی بهترین زمان تشخیص و درمان اختلالات بینایی را زیر شش سالگی دانست.
هریوندی اظهار داشت: با انجام به موقع معاینه می‌توان از بسیاری از بیماری‌های چشمی از قبیل آمبلیوپی، استرابیسم و عیوب انکساری پیشگیری به عمل آورد.
وی گفت: انجام معاینه در سه سطح انجام می‌شود که در سطح یک کودک توسط مربی با استفاده از E چارت یا دستگاه غربالگری معاینه می‌شود و در صورت مشکوک بودن به سطح دوم یعنی اپتومتریست ارجاع می‌شود و بعد از تشخیص در صورت لزوم در سطح سوم برای معاینات تخصصی‌تر به چشم‌پزشک ارجاع می‌شود.
کارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت‌های اداره‌کل بهزیستی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: کودکان معاینه شده در سطح دوم و سوم در صورت نیاز به کمک هزینه عینک و عمل جراحی از طرف سازمان بهزیستی حمایت می‌شوند.
هریوندی یادآور شد: بهزیستی خراسان‌جنوبی در سال 88 با تهیه و خرید چهار دستگاه غربالگری بینایی و هم‌چنین در سال 89 با تهیه دو دستگاه دیگر نسبت به تجهیز هشت دستگاه پلازاپتیکس مجهز و پیشرفته برای اجرای برنامه اقدام کرده که این امر نشان از وسعت دید مسئولان این سازمان در راستای اجرای برنامه‌های پیشگیری از معلولیت‌ها در استان دارد.
انتهای پیام/م30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول