اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مسئول بهزیستی سردشت بهبهان:

400 کودک سردشتی بینایی‌سنجی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مسئول اداره بهزیستی سردشت بهبهان گفت: در طرح بینایی سنجی امسال 400 کودک سردشتی مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

400 کودک سردشتی بینایی‌سنجی می‌شوند
معصومه غلامپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان در خصوص طرح بینایی سنجی از کودکان اظهار داشت: این طرح هرسال از اول تا پایان آبان ماه در سراسر کشور اجرا شده و طی آن کودکان 3 تا 5 سال مورد آزمایش بینایی سنجی قرار می‌گیرند.
وی تصریح کرد: این آزمایش با توجه به مشکل تنبلی چشم در برخی کودکان و تاثیر زود درمان شدن آنها در بهبود کلی انجام شده و حائز اهمیت است.
غلامپور بیان کرد: از این رو از همه خانواده‌هایی که دارای کودکانی در بازه سنی 3 تا 5 سال هستند تقاضا داریم برای سلامتی فرزند خود حتما به مهدکودک‌ها، پیش دبستانی‌ها و مراکز بهداشتی در نظر گرفته شده رفته و این آزمایش ساده را انجام دهند.
مسئول بهزیستی سردشت بهبهان در خصوص اجرای این طرح در حوزه خود گفت: با در نظر گرفتن آمار کودکان 36 روستای سردشت، ما امسال در این طرح باید 400 کودک را مورد بینایی سنجی قرار دهیم.
وی افزود: در این میان شهر سردشت 125 کودک 3 تا 5 سال داشته که در 2 مهدکودک، 2 پیش دبستانی و یک خانه بهداشت امکانات لازم برای بینایی سنجی از آنها فراهم شده است.
غلامپور تصریح کرد: اداره بهزیستی سردشت نیز در طول این مدت با نصب پوستر و پارچه و اعلام عمومی ضمن اطلاع رسانی خوب، از همه خانواده‌ها خواست که این طرح را جدی گرفته و حتماً کودک خود را به مراکز معرفی شده ببرند.
وی در ادامه بیان کرد: تاکنون از 125 کودک سردشتی که مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، 10 نفر مشکوک به تنبلی چشم بودند که به مراکز بینایی سنجی شهرستان بهبهان ارجاع داده شدند.
مسئول اداره بهزیستی سردشت بهبهان همچنین از دادن مشاوره به خانواده‌های سردشتی در خصوص تنبلی چشم خبر داد و تصریح کرد: کارشناسان ما در مراکز معرفی شده به همه خانواده‌های مراجعه کننده نکات ایمنی و مهم برای جلوگیری از بروز تنبلی چشم در کودکان را به آنها گوشزد کرده و آنها را راهنمایی می‌کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تا امروز مشکل خاصی در انجام این طرح نبوده و خانواده ها نیز ضمن استقبال خوب از آن، با ما همکاری خوبی داشته‌اند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول