اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور فرهنگی و پیشگیری مدیرکل بهزیستی استان قزوین:

39 هزار کودک قزوینی سنجش بینایی شدند

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی و پیشگیری مدیرکل بهزیستی استان قزوین: 39 هزار و 141 کودک قزوینی در سنجش بینایی شرکت کردند.

39 هزار کودک قزوینی سنجش بینایی شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان قزوین، فریده یوسفی پور بیان کرد: در اجرای طرح تنبلی چشم 39 هزار و 141 نفر از کودکان استان مورد معاینه چشم قرار گرفتند.
وی ادامه داد: طرح سنجش بینایی با هدف پیشگیری و درمان کودکان مبتلا به تنبلی چشم در 320 پایگاه استانی ثابت و سیار از ابتدای آبان تا نیمه آذرماه سال جاری در شهر و روستاهای استان قزوین اجرا شده است.
معاون امور فرهنگی و پیشگیری مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: : طرح تنبلی چشم در سن زیر شش سالگی 100 درصد قابل درمان خواهد بود و با این طرح پیشگیری و درمان به موقع از تنبلی چشم و بروز نابینایی و اختلالات بینایی در بزرگسالی انجام می‌شود.
وی افزود: تنبلی چشم با تشخیص به موقع قابل درمان است در حالی که اگر به موقع تشخیص داده و درمان نشود، فرد را از یک یا هر دو چشم بسیار کم بینا و یا نابینا خواهد کرد.
یوسفی عنوان کرد: 29 هزار کودک شهری و 10 هزار و141 نفر از کودکان روستایی در سنین سه تا شش ساله در این طرح مورد سنجش قرار گرفتند و در اجرای این طرح سه هزار و 648 کودک مشکوک به بیماری های چشمی به پزشک ارجاع شدند. 
وی تصریح کرد: برای کمک به نیازمندان تاکنون 18میلیون ریال هزینه خرید عینک به خانواده های نیازمند استان پرداخت شده است.
معاون امور فرهنگی و پیشگیری مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: این طرح با هدف پیشگیری از اختلالات بینایی در سطح کشور اجرا می‌شود تا کودکان را در سنین طلایی یعنی زیر پنج سال به لحاظ مشکل بینایی غربال کنیم زیرا اگر کودکی در این سنین مورد معاینه قرار نگیرد در سنین بالاتر ممکن است برای برطرف شدن اختلالات بینایی نمی‌توانیم کار زیادی را انجام دهیم.
وی یادآور شد: طرح تنبلی چشم از اول آبانماه تا 15 آذرماه همزمان با سراسر کشور در استان قزوین اجرا شد.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول