اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

ثبت‏نام یک میلیون دانش‏آموز ایرانی در نهضت حفظ قرآن

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از ثبت‏نام یک میلیون نفر از دانش‏آموزان کشورمان در نهضت حفظ قرآن خبر داد.

ثبت‏نام یک میلیون دانش‏آموز ایرانی در نهضت حفظ قرآن
ابراهیم سحرخیز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار کرد: نهضت حفظ قرآن در راستای تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش اجرایی می‏شود.
وی تصریح کرد: ولی‌امر مسلمین جهان فرمودند که باید کاری صورت گیرد تا در ایران 10 میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشیم و آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه بزرگ، بخشی از این تعداد را باید برعهده گیرد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: بخشنامه خوبی برای نهضت حفظ قرآن تدوین شد و رئیس جمهوری هم پیشنهاد همکاری داشتند.
سحرخیز اضافه کرد: تامین اعتبار اجرای این طرح از محل بودجه فرهنگی کشور صورت پذیرفته و قول داده شده است تا در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.
وی ادامه داد: منابع لازم برای اجرای این طرح پیش‏بینی و راه‏های تشویق و ترغیب دانش‏آموزان و فرهنگیان در راستای اجرای آن تدوین شده است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برای مدیران مدارس و معلمانی که بتوانند دانش‏آموزان را در مدارس در راه حفظ قرآن تشویق کنند، برنامه‏های خاصی پیش‏بینی شده است.
سحرخیز افزود: حدود یک میلیون نفر در سایت مربوط به طرح نهضت حفظ قرآن ثبت‌نام کرده‏اند و پیش‏بینی ما این است که تا 2 میلیون نفر امکان افزایش آن وجود دارد.
وی اضافه کرد: کسانی که در سایت مربوط به این طرح ثبت‌نام کرده‏اند، افرادی هستند که از این طرح استقبال کرده‏اند و معنای آن نیست که این افراد، همگی حافظ کل قرآن کریم هستند، بلکه ممکن است حفظ از تعدادی آیات تا سوره‏های متعدد قرآن انجام گرفته باشد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: نهضت حفظ قرآن از دوره پیش‏دبستانی آغاز شده است و تا پیش‏دانشگاهی ادامه دارد و چیزی بهتر از این نیست که دانش‏آموزان را با اهرم‏های تشویقی و انگیزشی در راه حفظ قرآن کریم هدایت کنیم و آنها را با کلام الهی انس دهیم.
سحرخیز گفت: این حرکت بسیار منطقی و ایده‏آل بوده و نظامنامه و دستورالعمل خوبی برای آن تدوین شده و در اختیار مدیران‌کل آموزش و پرورش استان‏ها قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: این طرح با پشتیبانی مدیران‌کل آموزش و پرورش استان‏ها، فرهنگیان و رسانه‏ها با قوت ادامه می‏یابد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید به عنوان یک کشور مسلمان و دینی که دغدغه نظام و فرمایشات رهبری در این بخش متمرکز است، کار جدی در راستای حفظ قرآن کریم صورت گیرد.
انتهای پیام/ج10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول