اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی:

دانش‌آموزان باید اهل معنویت و انس با قرآن باشند

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در سند چشم‌انداز بنیادینی که طرح شده است، دانش‌آموزان باید اهل معنویت، مطالعه و انس با قرآن باشند.

دانش‌آموزان باید اهل معنویت و انس با قرآن باشند
محمدابراهیم محمدی در حاشیه همایش بزرگ نماز و امر به معروف در شهرستان طرقبه شاندیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طرقبه اظهار داشت: در سند چشم‌انداز بنیادینی که در آن طرح شده است، دانش‌آموزان باید اهل معنویت، مطالعه و انس با قرآن باشند.
محمدی با تأکید بر احیای امر به معروف و نهی از منکر در مدارس خاطر نشان کرد: وظیفه نهادهای فرهنگی و اجتماعی به ویژه آموزش و پرورش، صرفاً مسائل آموزشی و علمی نیست بلکه باید در تمام زمینه‌های تربیتی به ویژه نماز برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شود.
محمدی تاکید کرد: آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ متعالی نماز از سنین پایین اهمیت دارد و یکی از اهداف مهم برگزاری این همایش‌ها باید آشنا ساختن هرچه بیشتر دانش‌‌آموزان با نماز باشد.
وی افزود: در مدارس بیش از توجه به نمازخانه و برنامه‌های تبلیغات که برای ترغیب دانش‌آموزان به نماز انجام می‌گیرد، باید به اخلاق و رفتار مربیان تربیتی و دبیران دینی و نمادهای مذهبی مدرسه توجه شود چرا که گرایش دانش‌آموزان نسبت به نماز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی در ارتباط با راهکارهای جذب دانش‌آموزان به نماز، بیان داشت: تبیین اثرات نماز، تکریم و شخصیت دادن به دانش‌آموزان، نشاط آفرینی فرهنگی و اعتقادی و خودباوری در دانش‌آموزان و ایجاد رابطه قوی دینی بین معلم و دانش آموز می‌تواند در این مسیر بسیار موثر واقع شود.
محمدی گفت: محور دین محبت است و باید مدیران، مربیان و ائمه جماعت مدارس با محبت و صمیمیت دانش‌آموزان را به سوی اقامه نماز دعوت کنند و نقش الگویی معلمی را به خوبی ایفا کنند.
وی تشویق دانش‌آموزان نمونه را در مدارس، از راهکارهای موفق جذب دیگر دانش‌آموزان دانست و تصریح کرد: معرفی دانش‌آموزان نمازگزار و تشویق آنان در حضور دیگران و همچنین دادن هدیه به هنگام نماز به دانش آموزان سبب تقویت روحیه و نشاط در بین دانش آموزان می‌شود.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی، شرکت معلمان، مدیر، معاون، در کنار دانش آموزان در نماز جماعت را سبب دلگرمی و آرامش دانش‌آموزان و ایجاد فضایی صمیمی در مدرسه بیان کرد.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول