اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زهک:

500 دانش آموز زهک گواهینامه قرآن آموزی گرفتند

خبرگزاری فارس: فرماندار زهک گفت: امسال 500 نفر از دانش‌آموزان شهرستان زهک موفق به اخذ گواهینامه قرآن آموزی شدند.

500 دانش آموز زهک گواهینامه قرآن آموزی گرفتند
به گزارش خبرگزاری فارس از زهک، احمد دهمرده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: قرآن کتاب انسان سازی است و مکتب اسلام هم مکتبی انسان ساز به تمام معنا و در همه ابعاد انسانیت است و جایگاه قرآن و فرهنگ قرآن آموزی باید از اولویت‌های آموزش و پرورش باشد.
وی افزود: 13 مدرسه قرآنی در شهرستان زهک وجود دارد که تاکنون 2 هزار دانش‌آموز در کلاس‌های قرآن آموزی در این مدارس شرکت کرده‌اند که از این تعداد 500 نفر موفق به اخذ گواهینامه قرآن آموزی شدند.
فرماندار زهک بیان داشت: در قالب طرح ملی حفظ قرآن کریم باید تمامی قرآن آموزان و حافظان قرآن در سامانه این طرح ثبت‌نام شوند که تاکنون 400 نفر ثبت سامانه شده‌اند.
دهمرده ادامه داد: شورای آموزش و پرورش این شهرستان در نظر دارد در راستای ارتقای روحیه معنوی دانش‌آموزان و آشنایی با مسائل دینی و فرهنگی آنان توجه ویژه داشته باشد که در همین راستا 2 هزار و 500 دانش‌آموز در قالب 12 رشته اسفند ماه سال‌جاری در مسابقات فرهنگی و هنری این شهرستان شرکت خواهند کرد.

* حل مشکل ترافیک در زهک
دهمرده در بازدید از میزان پیشرفت فیزیکی پروژه بزرگ احداث پل دوم بر روی رودخانه سیستان در شهر زهک نیز گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شهر معضل ترافیک در این شهر است که سبب کندی در عبور و مرور و اتلاف وقت و هزینه شهروندان زهک شده است. 
وی علت این امر را وجود یک خیابان اصلی در زهک عنوان کرد و افزود: ضلع شمالی شهر زهک با ضلع جنوبی این شهر فقط از طریق یک پل به هم ارتباط دارند که تمامی خودروهای ورودی به این شهر اجباراً باید از این خیابان عبور کنند که این خود باعث ترافیک سنگین در این شهر شده است.
فرماندار زهک تصریح کرد: طرح بزرگ احداث پل دوم در این شهر از سال 88 آغاز شده و تاکنون 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی اعتبار این طرح را 60 میلیارد ریال اعلام کرد.
دهمرده هم چنین به ضرورت احداث کمربندی در شمال زهک تأکید کرد و گفت: در زمینه حل مشکل ترافیک، احداث کمربندی در شمال زهک در طرح جامع این شهر پیش‌بینی شده است.
وی یادآور شد: طرح جامع شهری زهک نیز به تصویب رسیده و اقدامات قانونی برای اجرای طرح در حال پیگیری است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول