اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌ بار در آسیا صورت گرفت

برداشت پنبه به صورت مکانیزه در داراب

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از برداشت پنبه با استفاده از دستگاه برداشت مکانیزه برای نخستین‌ بار در آسیا خبر داد.

برداشت پنبه به صورت مکانیزه در داراب
مهرزاد خرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: این طرح امسال برای نخستین بار، در برداشت پنبه داراب اجرا و 4 هزار هکتار از پنبه‌های کشاورزان با این دستگاه برداشت شد.
خرد با بیان اینکه این طرح تنها در زمین‌هایی اجرا می‌شود که کشت آنان نیز به صورت مستقیم با دستگاه و شرایط ویژه‌ای صورت گرفته باشد ابراز داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته استفاده از دستگاه برداشت مکانیزه را افزایش می‌دهیم.
وی همچنین به کشت مستقیم پنبه بدون شخم‌گذاری برای نخستین بار در استان فارس خبر داد و افزود: با استفاده از این روش که نخستین مرحله آن در داراب مرکز ثقل تولید پنبه این استان صورت گرفته، 30 تا 45 درصد در  مصرف آب صرفه‌جویی شده است.
خرد تصریح کرد: برآورد اجرای این طرح و صرفه‌جویی آن برابر با 800 میلیون مترمکعب آب است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سالانه 16 هزار هکتار پنبه‌کاری در استان فارس انجام می‌شود بیان داشت: در کشور میزان تولید در هر هکتار دو تن بوده و این در حالی است که در استان فارس 3،5 تن و در برخی نقاط نیز به 7،5 تن نیز می‌رسد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: هم‌اکنون چهار رقم پنبه در این استان کشت می‌شود و فارس به لحاظ کیفیت و کمیت از استان‌های برتر کشور در این زمینه به شمار می‌رود.
به گزارش فارس، شهرستان داراب و زرین دشت با سطح زیرکشت 12 هزار هکتار بیشترین کشت پنبه در استان فارس را به خود اختصاص داده و دارای قدیمی‌ترین و فعال‌ترین کارخانه پنبه است.
انتهای پیام/غ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول