اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل خبر داد:

راه‌اندازی مرکز خرید تضمینی وش پنبه در پارس‌آباد و اصلاندوز

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: با استقبال خوب زارعان در فروش تضمینی محصولات خود دو مرکز خرید را در دو شهر پارس‌آباد و اصلاندوز راه‌اندازی کردیم.

راه‌اندازی مرکز خرید تضمینی وش پنبه در  پارس‌آباد و اصلاندوز
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، لطف‌الله نامور پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از مراحل خرید محصول پنبه در منطقه پارس‌آباد اظهار داشت: این مراکز خرید تا پایان دی ماه فعال خواهند بود و محصول کشاورزان را به قیمت مشخص شده خریداری می‌کنند.
وی با اعلام اینکه حداقل قیمت خرید وش پنبه به صورت تضمینی 750 تومان است، گفت: حداکثر قیمت نیز 955 تومان اعلام شده که انتظار می‌رود با سهولت بیشتر زارعان بتوانند محصول خود را به مراکز خرید تحویل دهند.
این مسئول با اشاره به حمایت دولت از کشاورزان در سطوح مختلف ابراز داشت: خرید تضمینی پنبه بسیاری از دغدغه‌ها را در منطقه حاصل‌خیز پارس‌آباد از بین برده است و کشاورزان با امیدواری بیشتر محصول خود را به قیمت تعیین شده به فروش می‌رسانند.
مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل با یادآوری اینکه در این مراکز خرید به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که امسال 3 هزار تن پنبه به نرخ تضمینی از کشاورزان خریداری شود.
نامور استقبال زارعان را از تحویل محصول خود به مراکز خرید یادآور شد و گفت:‌ هر چند تاخیری در استقرار مرکز خرید تضمینی داشتیم اما با تدبیر درست تلاش می‌شود محصول زارعان خریداری شده و به کارخانه‌های فرآوری محصول از پنبه ارسال شود.
وی فعالیت بخش خصوصی را نیز در خرید وش پنبه در منطقه یادآور شد و افزود: برخی از فعالان این حوزه به ویژه تجار محصول پنبه‌کاران را ارزان‌تر از قیمت تضمینی می‌خرند به همین دلیل ما با دایر کردن مراکز خود سعی می‌کنیم از ضرر و زیانی که متوجه زارعان می‌شود جلوگیری کنیم.
مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل از این محصول به عنوان محصول استراتژیک منطقه مغان یاد کرد و ابراز داشت: انتظار می‌رود با خرید مناسب پنبه بتوانیم علاقمندی بیشتری را برای کشت این محصول در بین زارعان فراهم کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بازدید فرماندار پارس‌آباد نیز با اشاره به مشکلات متعدد زارعان در تولید و فروش محصولات زراعی خود بیان داشت: ‌حمایت دولت از خرید تضمینی محصولات بسیاری از این مشکلات را به حداقل رسانده و سبب شده زارعان با دغدغه کمتر و با امیدواری بیشتر به کشت محصولات روی آورند.
ولی کریمی با یادآوری اینکه امسال 4 هزار هکتار از اراضی منطقه پارس‌آباد به زیر کشت پنبه اختصاص یافته است، افزود: این میزان کشت هر چند در گذشته بیشتر از این بوده اما مشکلات پیش آمده در فروش محصول در سال‌های گذشته سبب شد تا میل و رغبت به کشت و عمل‌آوری محصول کمتر باشد.
وی حمایت قاطع از زارعان و کشاورزان را اسباب تولید بیشتر و ارتقای کیفیت تولید اعلام کرد و بیان داشت: به یقین زراعت پنبه نقش مهمی در ایجاد فرصت‌های اشتغال دارد به گونه‌ای که کاهش محسوس کشت این محصول در سال‌های اخیر سبب شده تا کارخانه‌های پنبه‌ پاک‌کنی نیز در منطقه تعطیل شوند.
این مسئول با پیش‌بینی تولید 10 هزار تن وش پنبه در منطقه، از زارعان خواست با کشت پنبه در کنار تناوب زراعی از بروز برخی آفات و بیماری‌ها در مزارع خود نیز پیشگیری کنند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول