اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

خروج از تصدی‌گری اولویت تبلیغات اسلامی اردبیل است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: خروج از تصدی‌گری و واگذاری بسیاری از امور در حوزه فرهنگی مذهبی به نهادهای غیردولتی از جمله اولویت‌های تبلیغات اسلامی استان اردبیل است.

خروج از تصدی‌گری اولویت تبلیغات اسلامی اردبیل است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر پنج‌شنبه در مراسم معارفه رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کوثر اظهار داشت: ما با این حرکت در حقیقت تلاش می‌کنیم با تشکل‌های دینی، هیئت‌های مذهبی، انجمن‌های اسلامی و مراکز قرآنی را به گونه‌ای تقویت و مهیای فعالیت کنیم تا با یک برنامه‌ریزی دقیق بتوانند فعالیت‌های منسجم و متشکلی را انجام دهند.
وی با بیان اینکه در کنار این امر مهم تقویت برنامه‌های مذهبی و معنوی در مساجد و محافل مختلف با رویکردهای متفاوت به ویژه شبهه‌زدایی از برخی گره‌های کور اعتقادی جوانان مورد نظر و ملاک کار است، تصریح کرد: ما از حضور روحانیان در مناطق محروم و روستایی به شدت حمایت می‌کنیم و اعتقاد داریم این حضور مروج اندیشه پاک اسلام و حلال بسیاری از مشکلات شبهه‌آمیز دشمنان و ترفندهای مختلف آنهاست.
ستوده با اعلام اینکه دشمنان ما در یک جنگ تمام عیار فرهنگی و نرم اساس اعتقادات و باورهای جوانان ما را نشانه گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: دشمن شکست خورده ما از هر منفذی تلاش می‌کند رخنه به اندیشه و باور اسلامی کند و به همین خاطر با به راه انداختن هزاران سایت و کانال ماهواره‌ای انحراف اخلاقی، اجتماعی و اعتقادی نسل آینده ما را هدف قرار داده است.
این مسئول یکی از راه‌های مقابله با این هجمه‌ها را تقویت برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و روشنگری نسل آینده توصیف کرد و ادامه داد: هدف از اجرای طرح‌های حمایت مالی افزایش کارکرد و تقویت بنیه مالی برای اجرای برنامه‌های گسترده فرهنگی و قرآنی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل فعالیت منسجم تشکل‌های دینی، مذهبی، مساجد و هیئت‌های فعال در این عرصه‌ها را ضروری توصیف کرد و گفت: با هدف ترویج فعالیت‌ها و گسترش برنامه‌های ویژه در مناسبت‌های ملی و مذهبی از فعالیت‌های مسجد‌محور حمایت مالی می‌کنیم.
به گزارش فارس، در این جلسه امام جمعه شهرستان کوثر نیز به حساسیت کار نهادهای فرهنگی و مذهبی اشاره کرد و افزود: هر نهادی باید بر اساس ظرفیت و توانمندی خود عهده‌دار کار فرهنگی باشد و از نگرش‌های خودمحورانه دوری کند.
حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی به تأثیرگذاری جلسات شورای فرهنگ عمومی به طرح مسایل فرهنگی و اعتقادی جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: در سنگر تبلیغ ارزش‌های دینی روحانیان نقش بی‌بدیلی دارند و شایسته است با کارکرد درست این مجموعه روشنگری‌ها و ابهام‌زدایی در مسایل دینی و معرفتی را در اولویت قرار دهد.
در ادامه این مراسم فرماندار کوثر نیز در سخنانی به اهمیت تبلیغ چهره به چهره روحانیان و پاسخگویی آنها به شبهات جوانان از برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این مناطق استقبال کرد.
سعدالله رئیس‌ساداتی با اشاره به وظایف ذاتی دستگاه‌ها، تنظیم راهبردها و شیوه‌های اجرایی مشترک، ضرورت تقویت فعالیت فرهنگی دستگاه‌ها را مؤثر دانست.
در پایان این جلسه حجت‌الاسلام ابوالفضل قهرمان‌نژاد به عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کوثر معرفی شد.
انتهای پیام/آ20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول