اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پژوهشکده و آینده پژوهشی مهدویت:

جهانی شدن فرج مهدی (عج) را هموار می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر پژوهشکده و آینده پژوهشی مهدویت گفت: جهانی شدن، فرج حضرت مهدی (عج) را هموار می‌کند.

جهانی شدن فرج مهدی (عج) را هموار می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام بهروز لک شامگاه جمعه در بیست‌ و نهمین نشست فرهنگ انتظار با محوریت غرب و چالش‌های امام زمانی اظهار داشت: جهانی شدن یک فرایند تکنولوژیک است که موجب نزدیک شدن جهان به هم شده است.
وی با اشاره به اینکه جهانی شدن چهار ویژگی مشخص دارد، خاطر نشان کرد: تکنولوژی‌های ارتباطی، گسترش دانش و اطلاعات بشری، فشردگی زمان و مکان و تاثیر حیات بشری در جهان ویژگی‌های بارز جهانی شدن محسوب می‌شوند.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بدون وجود تکنولوژی‌های ارتباطی جهانی شدن محقق نمی‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر عصر انفجار اطلاعات است و زندگی مردم با این اطلاعات و ارتباطات عجین شده است.
وی با اشاره به بعد فرهنگی جهانی شدن تصریح کرد: آمادگی‌های فکری و فرهنگی لازمه جهانی شدن برای انسان امروز به شمار می‌رود، که در حال حاضر فرهنگ جهان در حال یک‌دست شدن و هماهنگی است.
حجت‌الاسلام لک با تاکید بر اینکه جهانی شدن، تشکیل حکومت جهانی حضرت مهدی (ع) را فراهم می‌کند، ادامه داد: جهانی شدن از نظر فرهنگی جامعه جهانی را برای زندگی در جامعه موعود سوق می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه جهانی شدن موجب آمادگی انسان‌ها برای ظهور منجی بشریت می‌شود، آن را چشم‌انداز فرج برشمرد و گفت: در حال حاضر چالش‌هایی وجود دارد که از این چالش‌ها و تهدیدها می‌توان فرصت‌های مناسبی را کسب کرد و در راستای اهداف الهی خود به کار برد.
مدیر پژوهشکده و آینده پژوهشی مهدویت با بیان اینکه در حال حاضر بزرگ‌ترین تهدید غرب ترویج فرهنگ غلط خود در میان کشورهای اسلامی است، ادامه داد: این فرهنگ یک حباب توخالی است که از بین می‌رود.
وی با تاکید بر این نکته که اگر جهانی شدن نباشد ظهور مهدی موعود (عج) اتفاق نمی‌افتد، خاطر نشان کرد: قرآن کریم نیز در آیات و روایات مختلفی مقوله جهانی شدن را مطرح کرده است.
حجت‌الاسلام لک با اشاره به بعد اقتصادی جهانی شدن و آثار آن بر زندگی آحاد مردم اظهار داشت: جنبش وال‌استریت و استثمار شرکت‌های چند ملیتی بیانگر نارضایتی مردم از ناعادلانه بودن سیستم کنونی جهان است.
وی با بیان اینکه همه جهانیان پذیرفته‌اند که جهان نیازمند یک حکومت و مدیریت قوی و مدبر است، اضافه کرد: در این راستا مقوله جهانی شدن باید جدی گرفته شود.
مدیر پژوهشکده و آینده پژوهشی مهدویت با اشاره به اینکه شرایط کنونی جهان را باید مغتنم شمرد، تصریح کرد: طرفداران مهدویت و حکومت الهی به دنبال پیروزی و رستگاری هستند و باید در ترویج فرهنگ مهدویت تلاش کنند.
وی با تاکید بر اینکه عدالت ناب و مورد قبول مردم از مهم‌ترین ویژگی‌های حکومت حضرت است، افزود: در این شرایط انتظار فرج و درک صحیح مهدویت اوج فرج محسوب می‌شود.
حجت‌الاسلام لک با بیان اینکه در موضوع مهدویت و ظهور امام زمان (عج) نخستین فرج، ظهور ایشان محسوب می‌شود، ادامه داد: دومین فرج گشایش و فراخی است که حکومت امام زمان (عج) به ثمر دارد.
وی با اشاره به اینکه سومین فرج در موضوع مهدویت ویژه شیعیان است و اهل سنت نیز بر این مقوله توافق ندارند، اضافه کرد: رجعت انسان‌ها از ویژگی‌های دیگر فرج است.
استاد حوزه و دانشگاه در بخشی دیگر از سخنان خود به پیش‌گویی‌های صورت گرفته درباره ظهور حضرت مهدی (ع) اظهار داشت: پیش‌گویی‌های افراد مختلف در این زمینه معتبر نیست و مردم نباید به این افراد اعتماد کنند.
وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه ترویج مهدویت تصریح کرد: از کارهای عامیانه و جاهلانه در عرصه مهدویت باید پیشگیری کرد.
حجت‌الاسلام لک در ادامه با اشاره به اینکه در جامعه مهدی (عج) همه انسان‌ها صالح هستند، افزود: در جامعه مهدی (عج) زمینه‌های گناه از بین رفته و مردم از گناه دوری می‌کنند.
وی همچنین در پاسخ به سئوالات یکی از حضار خاطر نشان کرد: دولت مهدوی زبان واحدی را به منظور ارتباط با جوامع مختلف انتخاب می‌کند، که در روایات مختلف از زبان بهشتی به عنوان زبان حضرت مهدی (عج) و حکومت ایشان عنوان شده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول