اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

اعتقاد به ولایت و مهدویت موجب پیروزی حزب‌الله لبنان شد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رزمندگان حزب‌الله پیوند عمیقی با امام زمان(عج) و نائبان او داشته و از این طریق انرژی مضاعفی می‌گیرند و این امر عامل پیروزی آنها بر مجهزترین و قوی‌ترین ارتش دنیا شد.

اعتقاد به ولایت و مهدویت موجب پیروزی حزب‌الله لبنان شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ حجت‌الاسلام محمد‌حسن رحیمیان در همایش نقش باورهای مهدوی در دفاع مقدس که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفا قم برگزار شد، اظهار کرد: شهدا معمولا وصیت‌نامه خود را در روزهای آخر و برخی در ساعات آخر زندگی خود نوشته‌اند و این در شرایطی بود که خالص‌ترین اعتقاد خود را به رشته تحریر درآورده‌اند.
وی افزود: یکی از نشانه‌های این مسئله متن زیبا و ادبی وصیت‌نامه‌ها است و نمونه این امر در طول دفاع مقدس بسیار است.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهدا همچون قطره‌ای هستند که به دریا پیوسته‌اند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) نیز همواره دیگران را به مطالعه وصیت‌نامه شهدا توصیه می‌کردند.
وی ابراز کرد: آنچه از وصیت‌نامه‌ها استخراج می‌شود بهترین سند برای بررسی دوران دفاع مقدس است و به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم می‌توان در زمینه‌ مهدویت از آنها بهره برد.
رحیمیان با بیان اینکه طبق مطالعات انجام شده انگیزه اساسی شهدا از حضور در جبهه پیروی از ولایت فقیه بوده است گفت: این مسئله به دلیل نیابت ولی‌فقیه از جانب امام عصر(عج) بوده و پیوند بین مکلف و مخلوق با خدا تنها از این طریق حاصل می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به پژوهش‌های علمی صورت گرفته بر روی وصیت‌نامه‌های شهدا افزود: حدود 46 هزار وصیت‌نامه مورد بررسی قرار گرفته است و مفاهیم بسیاری از آنها به دست آمده است.
وی شناخت امام زمان(عج)،‌ غیبت کبری، انتظار،‌ فراغ امام زمان، نشانه‌های ظهور، حکومت جهانی،‌ یاران امام عصر(عج)، آرزوی دیدار،‌ نایب امام زمان(عج)، آزمایش الهی، شعارهای انقلابی را از مفاهیم موجود در وصیت‌نامه شهدا دانست و گفت: به طور متوسط در هر وصیت‌نامه پنج بار مفاهیم مهدوی و حدود سه بار نام حضرت ذکر شده است.
رحیمیان تصریح کرد: شهدا انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان زمینه‌سازی برای ظهور امام عصر(عج) می‌دانستند و عناوین دیگری نیز در این موضوع وجود دارد.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نشانه‌های مستقیم و غیرمستقیم مسئله مهدویت در وصیت‌نامه شهدا ابراز کرد: هیچ مسئله‌ای تا این حد در نوشته‌های شهدا مورد تاکید قرار نگرفته است.
وی با بیان اینکه شهدای جنگ تحمیلی بیشتر از قشر روحانی جامعه هستند افزود: بالاترین درصد شهدا مربوط به روحانیون است و طبق آمار بنیاد شهید، این قشر از افراد 12 برابر میانگین افراد جامعه شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند.
رحیمیان خاطرنشان کرد: بسیاری از روحانیون نیز بدون ثبت‌نام از طریق مجاری رسمی رهسپار جبهه‌ها شدند به همین دلیل آمار شهدای روحانی بسیار بالاتر از چیزی است که توسط بنیاد شهید استخراج شده است.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به وضعیت جغرافیایی شهدای جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: مناطقی که دارای ارتباط بیشتری با مسئله مهدویت بوده و روحانیت نقش پررنگ‌تری در میان مردم داشتند،‌ شهدای بیشتری را تقدیم نظام اسلامی کرده‌اند.
وی به اهمیت نقش روحانیت و مساجد در ارتقا فرهنگ شهادت‌طلبی اشاره کرد و افزود: برخی مناطق در کشور هستند که با وجود اکثریت شیعه، شهدای کمتری نسبت به سایر استان‌ها دارند.
رحیمیان خاطرنشان کرد: به تصریح فرماندهان عرب، نخستین جنگ واقعی اعراب علیه اسرائیل، جنگ 33 روزه بوده است در حالی که از نظر تعداد نیرو و امکانات هیچ تناسبی میان دو طرف وجود نداشت.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امکانات نظامی اسرائیل بسیار بیشتر از حزب‌الله لبنان بود گفت: معجزه اعتقاد به مهدویت در میان نیروهای مسلمان موجب پیروزی آنها شد.
وی افزود: در جنگ‌ شش روزه اسرائیل با لبنان، رژیم صهیونیستی به راحتی اعراب را در طی دو ساعت شکست داد اما پس از 40 سال و با وجود 33 روز نبرد سخت برای نخستین بار طعم شکست را چشید و رمز این پیروزی فرهنگ مهدویت و ولایت‌فقیه بود.
رحیمیان به عشق والای نیروهای حزب‌الله به ولایت اشاره کرد و ادامه داد: رزمندگان مسلمان حزب‌الله پیوند عمیقی با امام زمان(عج) و نایبان او داشته و از این طریق انرژی مضاعفی می‌گیرند و این امر موجب می‌شود که بر مجهزترین و قوی‌ترین ارتش دنیا غلبه یابند.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران حزب‌الله بزرگ ایران را دارای توانمندی‌های بالا دانست و افزود: پشتوانه معنوی ملت ایران فرهنگ مهدویت و عاشورا است و بسیاری از شهدا بر این امر تاکید می‌کنند که مسئله ولایت و عاشورا،‌ پیروزی را به ارمغان خواهد آورد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول