اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس بهزیستی قزوین:

اجرای طرح ارتقای توان ذهنی شیرخواران و نوزادان در قزوین

خبرگزاری فارس: کارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی استان قزوین گفت: طرح ارتقای توان ذهنی شیرخواران و نوزادان 2 تا 5 سال در استان قزوین در حال اجرا است.

اجرای طرح ارتقای توان ذهنی شیرخواران و نوزادان در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی استان قزوین فرحناز نظری اظهار کرد: این طرح در سطح والدین یا مربیان و خانواده‌های فرزند پذیر کودکان 2 تا 5 سال مهدهای کودک و شیرخوارگاه‌ها اجرا می‌شود.
کارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی افزود: هدف از اجرای این طرح افزایش سطح آگاهی والدین در رشد ذهنی کودکان و ارتقای آگاهی، نگرش، عملکرد مادران و پیشگیری از عقب‌ماندگی ثانویه است.
وی در ادامه بیان کرد: به این منظور آموزش‌های لازم به وسیله کتاب‌های مصور پکیج کامل بروشور و CD به مادران دارای فرزند شیرخوار داده می‌شود.
نظری در خصوص نحوه اجرای این طرح توضیح داد: شیوه اجرای طرح مذکور به این صورت است که ابتدا مادران قبل از آموزش از طریق سؤالات پیش آزمون مورد ارزیابی قرار می‌گیرند سپس آموزش‌های لازم را فرا گرفته و بعد از مطالعه کتاب‌ها، مورد ارزیابی پس آزمون قرار می‌گیرند.
وی اشاره کرد: این طرح با همکاری بخش غیردولتی NGO ها و CBO ها در سطح شهرستان‌های استان در حال اجراست و همچنین در سه ماهه سوم سال جاری حدود 60 نفر از والدین کودکان آموزش دیده‌اند و پکیج کامل شامل چهار جلد کتاب، بروشور و CD را دریافت کرده‌اند.
انتهای پیام/ج30/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول