اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن متخصصان گوارش و کبد آمریکا:

مادران باردار ناقل بیماری هپاتیت B به نوزادان هستند

خبرگزاری فارس: عضو انجمن متخصصان گوارش و کبد آمریکا گفت: مادران باردار مبتلا به هپاتیت B و دارای آنتی ژن مثبت، بین 70 تا 90 درصد عفونت را به نوزادان خود منتقل می‌کنند.

مادران باردار ناقل بیماری هپاتیت B به نوزادان هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فریبرز منصورقناعی ظهر امروز در سمینار علمی کشوری هپاتیت‌های ویروسی در مرکز آموزشی‌پزشکی رازی رشت، هپاتیت ویروسی را یکی از معضلات عمده در سلامتی جوامع دانست.
وی با بیان اینکه ویروس‌های هپاتیت B و C مهم‌ترین عوامل ایجاد سیروز و بدخیمی سلول کبدی محسوب می‌شوند، افزود: سالانه حدود 1.5 میلیون نفر از عوارض هپاتیت جان خود را از دست می‌دهند.
فوق تخصص گوارش و کبد یکی از اهداف مهم مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارش و کبد گیلان را انتشار نتایج و گزارش‌های پیشرفت تحقیقاتی و استفاده ذی‌نفعان از آنها عنوان کرد.
وی، آگاه کردن پزشکان، دندانپزشکان، پیراپزشکان و دیگر پرسنل بهداشتی و درمانی نسبت به تمام جنبه‌های بیماری‌های هپاتیت را از اهداف دیگر مرکز مذکور ذکر کرد.
قناعی خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارش و کبد گیلان بر آن است تا هر ساله با برگزاری همایش‌های کشوری تازه‌های هپاتیت‌های ویروسی و دعوت از صاحب‌نظران و محققان برای ارائه تازه‌های علمی، زمینه افزایش آگاهی و ارتقای دانش این افراد را فراهم آورد.
وی مهم‌ترین راه انتقال هپاتیت B در کشور را از مادران باردار به نوزادان دانست و تصریح کرد: تمام مادران در زمان بارداری باید آزمایش هپاتیت B را انجام دهند.
این پزشک فوق تخصص گوارش و کبد، یادآور شد: مادران باردار مبتلا به هپاتیت B و دارای آنتی ژن (اچ‌بی‌ای) مثبت، بین 70 تا 90 درصد عفونت را به نوزادان منتقل می‌کنند.
وی ، تزریق واکسن هپاتیت B را از سال 70 به تمام نوزادان کشور عنوان کرد و افزود: تزریق این واکسن در نوزادان مادران مبتلا به هپاتیت B به تنهایی کافی نیست بلکه باید به این نوزادان ایمیونوگلوبولین تزریق شود.
قناعی، تماس جنسی، سوزن‌های تزریقی آلوده و از طریق بزاق و دهان را از راه‌های انتقال هپاتیت B عنوان و اضافه کرد: این نوع هپاتیت در صورت ورود به بدن خارج نمی‌شود اما با استفاده از دارو می‌‌توان این ویروس را کنترل کرد.
وی اذعان داشت: ویروس هپاتیت C نیز بیشتر از راه تماس افراد با خون آلوده به این ویروس و تماس جنسی منتقل می‌شود و ویروس این نوع هپاتیت 60 تا 70 درصد با درمان از بین می‌رود.
دبیر سمینار علمی کشوری هپاتیت‌های ویروسی، دلیل برگزاری این همایش را طرح مباحث مربوط به هپاتیت و ارائه تازه‌های روش‌های درمانی این بیماری ذکر کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول