اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

46 روستای پرجمعیت خراسان شمالی مسجد ندارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: 46روستای نسبتاً پرجمعیت این استان مسجد ندارند.

46 روستای پرجمعیت خراسان شمالی مسجد ندارند

حجت‌الاسلام رحیم مهدوی‌پور عصر امروز در حاشیه نشست هفته وقف در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: احداث مسجد در این روستاها از برنامه‌های کاری اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی بوده و از محل اعتبارات ابلاغی این اماکن مذهبی اجرا شود.

وی تصریح کرد: مساجد برخی از روستاهای این استان نیز فرسوده بوده که نیازمند بهسازی و مرمت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در عین حال با اشاره به کمک‌های این اداره به ۶۰۰ مسجد این استان برای تعمیرات گفت: این کمک‌ها از ۵میلیون ریال تا ۲۰۰ میلیون ریال متغییر بوده است.

به گفته وی، کمک‌های مردمی به مساجد استان نیز چندین برابر کمک‌های اوقاف و امور خیریه بود که برای تعمیرات مساجد اختصاص و هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین شمار موقوفات در خراسان شمالی را ۳ هزار و ۵۰۰ مورد عنوان کرد و گفت: این تعداد موقوفات در خراسان شمالی ۷ هزار و ۵۰۰ رقبه است.

وی همچنین از ثبت ۱۳ وقف جدید طی امسال در این استان خبر داد و گفت: ارزش موقوفات ثبت شده در این استان افزون بر ۷ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی برنامه‌های هفته وقف در این استان را نیز برشمرد و گفت: برگزاری همایش بزرگ وقف احسان ماندگار با حضور طبقات مختلف جامعه، برپایی ایستگاههای وقف احسان ماندگار در جذب کمک‌های مردمی، ارائه گزارش در نماز جمعه از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته در استان خراسان شمالی است.

وی دیدار کارکنان اوقاف با ائمه جمعه استان، نواخته شدن زنگ وقف و همچنین جمع‌آوری نذورات بقاع متبرکه را از دیگر برنامه‌های این هفته در استان برشمرد. هفته وقف از اول بهمن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول