اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته وقف

60 مسجد احداثی و مرمتی در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: همزمان با هفته وقف در مناطق شهری و روستایی استان اردبیل 60 مسجد بنا شده و مرمتی با کمک خیرین و واقفان به بهره‌برداری می‌رسد.

60 مسجد احداثی و مرمتی در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد
حجت‌الاسلام وحدت مشهوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در آیات و روایات دینی و اسلامی ما توصیه و تاکید به وقف فراوان بوده به طوری که در قرآن کریم از این امر خداپسندانه با عنوان باقیات‌الصالحات یاد شده است.
وی از وقف به عنوان حیات جاودانه یاد کرد و افزود: زمانی که دست انسان از اعمال و اندوخته دنیوی کوتاه شد در آخرت وقف به نوعی یاریگر او خواهد بود و به عنوان حسنه جاریه او را نجات می‌دهد.
این مسئول ادامه داد: اگر در قرآن کریم عبارت صدقه،‌ احسان و انفاق آمده است به یقین مصداقی از عمل وقف است که می‌تواند برای مومنان و انسان‌های متعهد حسنه جاریه محسوب شده و اندوخته‌ای ارزشمند باشد.
این مسئول به موارد مختلف وقف و ضرورت احیای امامزاده‌ها به عنوان قطب فرهنگی اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل به موقوفات فرهنگی جدید نیاز داریم تا بتوانیم این فرهنگ را درست و شایسته نهادینه کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اضافه کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بعد از ماه‌ها تحقیق و پژوهش 33 خیر و واقف را شناسایی کرده و در سایه همت آنها هم اکنون بزرگ‌ترین بیمارستان خیریه کشور در قالب 320 تخت با پیشرفت 20 درصدی در حال اجرا است.
مشهوری پیش‌بینی کرد تا دو سال آینده با همت و کمک واقفان این بیمارستان خیریه احداث و زمینه بهره‌برداری از آن فراهم شود.
این مسئول همچنین از ساماندهی بقاع متبرکه خبر داد و ابراز داشت: 189 فضای متبرکه در قالب 18 هزار متر مربع در حال ساخت و ساز و احیا است که با تکمیل آن عمران و آبادانی در این بخش را نظاره‌گر خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از مرمت و احداث مساجد در مناطق شهری و روستایی با کمک خیرین و واقفان و بدون جذب کمک‌های دولتی خبر داد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ادامه داد: انتشار کتاب شرح موقوفات شیخ ‌صفی‌الدین اردبیلی، تجلیل از واقفان و گسترش فرهنگ وقف به همراه افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی مختلف و برگزاری برنامه‌های فرهنگی ـ مذهبی در امامزاده‌ها و مکان‌های مقدس با هدف بهره‌برداری درست از این فضاهای معنوی از اقدامات اساسی و زیربنایی است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول