اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در مازندران:

1000 مسجد مازندران دارای امام جماعت است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان مازندران از وجود 3 هزار مسجد در استان مازندران خبر داد و گفت: از کل تعداد مساجد استان مازندران فقط یک هزار مسجد دایر و دارای امام جماعت است.

1000 مسجد مازندران دارای امام جماعت است
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت الله نور الله طبرسی بعدازظهر امروز در دیداری که مدیران و مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران و شهرستان ساری با وی داشتند با بیان اینکه وقف احسانی ماندگار است، اظهار داشت: در مکتب اسلام  وقف مانند نماز، روزه، حج و خدمت به اجتماع امری معروف محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هیچ معروفی بالاتر از اقامه عزاداری امام حسین (ع) نیست، یادآور شد: بیشترین وقفنامه‌های استان مازندران برای اقامه عزای سالار شهیدان است.
امام جمعه ساری خادمان وقف را مبلغان این حرکت ماندگار و خداپسندانه دانست و گفت: وقف دارای قدمتی طولانی است، باید بقایای وقف مانند سند و بنچاق که از گذشته به ما رسیده صیانت شود.
این مسئول بر احیای امر وقف تاکید کرد و ادامه داد: هرچه اموال و املاک وقفی در اختیار افراد حقیقی و حقوقی است باید به صاحب اصلی که اداره کل اوقاف و امور خیریه است باز پس داده شود.
نماینده ولی فقیه در استان مازندران شرط اصلی برجسته‌شدن امر وقف را احیای اوقاف کشور دانست و ابراز داشت: اگر اماکن وقفی به درستی احیا شود برای اداره کل اوقاف درآمدزا بوده و تمام بقاع متبرکه و مساجد از طریق درآمدهای ناشی از وقف احیا می‌شوند.
وی از وجود 3 هزار مسجد در استان مازندران خبر داد و گفت: از کل تعداد مساجد استان مازندران فقط یک هزار مسجد دایر و دارای امام جماعت است.
طبرسی بر حفظ و صیانت از اموال وقفی تاکید کرد و یادآور شد: از وقف باید بیشتر از اموال شخصی نگهداری شود، خیانت به موقوفات خیانت به نیت خیر اموات تلقی می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به اینکه متولیان امر موقوفات نباید از وقف به آسانی بگذرند، بیان داشت: وقف حق‌الناس است، اگر به راحتی از این امر مهم صرفنظر شود چگونه می‌توان حقی که متعلق به جامعه است به راحتی گذر کرد.
وی متذکر شد: بنا به تاکید رهبر انقلاب اسلامی بقاع متبرکه باید به مراکز فرهنگی تبدیل شود و این امر فقط با احیا و حفظ موقوفات صورت می‌گیرد.
طبرسی ادامه داد: بسیاری از ایام مذهبی مانند جشن‌ها و ولادت‌های ائمه اطهار باید مانند عزاداری‌های امامان معصوم در استان برجسته شود و برای تامین اعتبار باید باید به احیا وقف پرداخته شود.
امام جمعه مرکز مازندران متذکر شد: مسئولان اوقاف استان در هفته وقف اطلاع رسانی کاملی از عملکرد خود به مردم داشته باشند تا امر وقف در مازندران برجسته شود.
این مسئول اذعان داشت: تمام اموال و املاک وقف شناسایی شود و مانند درختی پرثمر و عام المنفعه باشد.
در پایان این نشست از برترین‌های جشنواره وقف چشمه جاری تجلیل شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول