اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد

تعمیر و احداث 3 هزار مسجد در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از تعمیر و احداث 3 هزار مسجد در این استان خبر داد.

تعمیر و احداث 3 هزار مسجد در گیلان
حجت‌الاسلام ولی عادلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف در آخر ماه صفر، اظهار داشت: حوزه عملکرد اوقاف در سه محور موقوفات است که این امر به دو بخش تقسیم می‌شود.
وی، با بیان اینکه برخی موقوفات متولی دارند، افزود: در این راستا اوقاف ناظر بر عملکرد متولی است که افراط و تفریط نکند و بخش دیگر موقوفات نیز از نوع متصرفان است که در این زمینه اوقاف خود وارد عمل می‌شود.
این مسئول، با بیان اینکه رشت دارای 580 موقوفه است که رقبات زیادی دارد، اذعان داشت: 6 هزار و 900 رقبه زیرمجموعه موقوفات رشت است.
وی، درباره درآمدهای موقوفات ابراز داشت: از محل درآمد موقوفات پولی به خزانه وارد نمی‌شود و برابر مقررات اوقاف موظف است عمل به نیت کند و اگر موقوفه‌ای درآمد دارد، در نیت موقوفات هزینه کند.
عادلی با تصریح بر اینکه امسال اجازه داده شده که به 37 درصد نیات واقف عمل شود، گفت: بقیه درآمدها برای احیای موقوفات سرمایه‌گذاری می‌شود.
وی، از تشکیل شرکت توسعه عمران در سازمان اوقاف خبر داد و ابراز داشت: این شرکت مسئول بازسازی موقوفات است و تاکنون در رشت چند موقوفه ساخته و بازسازی شده است.
مدیر کل اوقاف گیلان یکی دیگر از کارهای این سازمان را احیای موقوفات نامید و افزود: در این راستا بسیار جدی هستیم و تمام توان خود را برای این کار گذاشته‌ایم.
وی، با اشاره به اینکه 8 درصد حق تولیت موقوفات به تهران واریز می‌شود، خاطر نشان کرد: از 100 درصد درآمد، 92 درصد در همان شهرستان هزینه می‌شود.
عادلی کمک به بیماران خاص، کلیوی، نیازمندان و فقرای جامعه را از کارهای اوقاف عنوان کرد و اذعان داشت: بخش زیادی از افراد زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی به ما مراجعه می‌کنند و ما نیز کمک می‌کنیم.
وی ظرفیت اوقاف برای زیرپوشش قرار دادن نیازمندان جامعه را بسیار بالا دانست و یادآور شد: تنها مشکل این است که متصرفان حقوق موقوفه را پرداخت نمی‌کنند.
مدیر کل اوقاف گیلان با بیان اینکه گام‌های خوبی برای ترویج فرهنگ وقف برداشته شده است، افزود: در گیلان 940 بقعه وجود دارد که در 300 بقعه کار عمرانی انجام می‌شود.
وی، موقعیت اوقاف گیلان در بخش ساخت و ساز بقا در کشور را رتبه نخست دانست و اذعان داشت: سازمان اوقاف 540 میلیون تومان برای بازسازی بقاع کم ‌درآمد اعتبار گذاشته است.
عادلی، از تعمیر و احداث 3 هزار مسجد در گیلان خبر داد و افزود: یکی از مهم‌ترین اقدام‌ها بیمه کردن خادمان مساجد است که این کار انجام شده و در حال حاضر تمام خادمان مساجد رشت بیمه هستند.
 انتهای پیام/خ۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول