اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

پیام اوباما التماس برای کشاندن ایران به میز مذاکره است

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند با اشاره به نامه اوباما به رهبر معظم انقلاب افزود: رویکرد اصلی پیام اوباما، التماس برای کشاندن ایران به میز مذاکره است.

پیام اوباما التماس برای کشاندن ایران به میز مذاکره است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی ظهر امروز در آیین وحدت‏بخش خطبه‏های نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور مردم شهرستان دماوند برگزار شد، ضمن تسلیت رحلت پیامبر (ص)، هجرت آن حضرت و همچنین لیلة‏المبیت را گرامی داشت.

وی با اشاره به لیلة‏المبیت و خوابیدن امام علی (ع) در جای خواب پیامبر (ص) اظهار کرد: ایثار امیرالمومنین (ع) و هجرت پیامبر (ص) باعث ایجاد تحول در جامعه آن روز شد و برکات آن را امروز مشاهده می‏کنیم.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: مردم از هجرت پیامبر (ص) علاوه بر درس تاریخی، درس زندگی گرفتند و آموختند که چگونه می‏توانند در جهان تاثیرگذار باشند و علی‏رغم تبلیغات دشمن در زمینه اسلام‏هراسی، پیش‏رو باشند و در تمام صحنه‏ها قدرت آنها سبب شود شرایط کلی که شاهد آن هستیم با آن تحرکاتی که از سوی غرب و قدرت‏های مستکبر برای تسلیم کردن مسلمین صورت می‏گیرد، همراه شود.

علاءالدینی با اشاره به پیام اوباما به رهبر معظم انقلاب افزود: بعد از اوج‏گیری تهدیدات دشمن برآورد آمریکا این بود که موفق شده و تحریم‏ها را تشدید کرد.

وی اضافه کرد: اما شاهد هستیم که با توجه به تجربیات هشت سال دفاع مقدس، نظام اسلامی با دست خالی در برابر ابرقدرت‏ها ایستاد و در برابر صدام و ابرقدرت‏ها شکست نخورد و مقاومت کرد با وجود اینکه تحریم‏ها در آن زمان گسترده‏تر بود و حتی در آن زمان سیم خاردار به ما نمی‏دادند.

امام جمعه دماوند ادامه داد: امروز نیز مانند هشت سال دفاع مقدس و با تمام فشارهایی که بر روی ماست، با داشتن ظرفیت‏هایی همچون تنگه هرمز و ظرفیت‏های علمی، هسته‏های نانو این مسیر برای ما روشن و شفاف است.

علاءالدینی بیان کرد: فکر تاثیرگذاری دشمن بر ما و کوتاه آمدن از طرف ما یک فکر خام از سوی دشمن است.

وی افزود: اوباما برای تسلیم شدن ما از سناریویی که تصویر آن زیباست، استفاده کرده است.

امام جمعه دماوند گفت: به فرموده رهبری اوباما با پنجه‏های آهنین پنهان در دستکش مخملین می‏خواهد ما را به تسلیم وا دارد.

علاءالدینی اضافه کرد: اوباما این پیام را فرستاده زیرا نسبت به بسته شدن تنگه مهم هرمز نگرانی دارد به همین خاطر از مواضع خود کوتاه آمده است.

وی گفت: روی اصلی این نامه کشاندن ایران به میز مذاکره است؛ اقدامی که ظاهرش زیباست اما باطن آن بیانگر فرموده رهبری در زمینه پنجه‏های آهنین پنهان در دستکش مخملین است.

امام جمعه دماوند افزود: باید به پنجه‏های خونین آنها نگریست که باعث کشتن و آواره شدن هزاران مسلمان شده‏اند.  

علاءالدینی با بیان اینکه خطاب این پیام به رهبر معظم انقلاب باعث دلگرمی ماست، تصریح کرد: این نشان می‏دهد که پشتیبان ولایت فقیه بودن یک ارزش است.

امام جمعه دماوند گفت: یک روز آمریکا برای ما قانون کاپیتولاسیون تصویب کرد اما امروز به واسطه مقاومت و صلابت مردم ایران و رهبر معظم انقلاب، آمریکا مجبور می‏شود بپذیرد که این‌گونه به مسئولان ارشد ما پیام بدهد و نامه بنویسد و این بیانگر اقتدار ماست.

علاءالدینی اظهار کرد: یک روزنامه کشور ترکیه در رابطه با اینکه ایران در برابر آمریکا مقاومت می‏کند یا خیر، نظرسنجی کرد و 90 درصد مردم ترکیه این طور پاسخ دادند که ایران ایستادگی می‏کند.

وی عنوان کرد: ملت ما باید بداند که اقتدار ما به خاطر پایداری بر اصول و حضور در عرصه‏های مختلف است و اگر این پایداری و حضور کم‏رنگ شود، عزت و اقتدار ما به ذلت قبل از انقلاب تبدیل می‏شود.

امام جمعه دماوند تاکید کرد: ایران و خلیج فارسی که یک روز مظهر قدرت‌نمایی آمریکا بود امروز به نمایشگاه خواری و پستی آمریکا تبدیل شده است.

علاءالدینی با اشاره به لغو رزمایش آمریکا و رژیم صهیونیستی اظهار کرد: نگرانی آمریکا از تشدید فضای امنیتی و در کنار آن با مانوری که اجرا شد، برای آمریکا مسلم شد که برگزاری این رزمایش برای آمریکا تهدیدکننده است. 

وی با اشاره به ترور دانشمندان ایرانی گفت: یکی از ریشه‏های لغو رزمایش آمریکا بازتاب‏های منفی ترور برای آنهاست.

امام جمعه دماوند در پایان تاکید کرد: دشمنان در کنار این کارها به کم سو کردن انتخابات روی آورده‏اند و باید هوشیار باشیم که انتخابات پرشورتری را رقم بزنیم.

انتهای پیام/ر10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول