اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/ نایب‌‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد

بررسی ترورهای اخیر در کمیسیون امنیت ملی مجلس / همکاری آمریکا در ترور دانشمندان ایرانی

خبرگزاری فارس: نایب‌‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ترور شهید احمدی‌روشن گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ‌در این زمینه به بحث و بررسی می‌پردازد و خواستار ارائه توضیحات از جانب مسئولان ذی‌ربط در راستای اخذ تدابیر لازم برای حفظ جان و صیانت از دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به نحو جدی‌تری می‌شود.

بررسی ترورهای اخیر در کمیسیون امنیت ملی مجلس / همکاری آمریکا در ترور دانشمندان ایرانی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا‌ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیشرفت‌ها و دستاوردهای ارزشمندی که جمهوری اسلامی ایران در رابطه با انرژی هسته‌ای به دست آورده است و همچنین چشم‌انداز روشن هسته‌ای ایران موجبات نگرانی دشمنان کشور و نظام را فراهم آورده است.
نایب‌‌‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: دشمنان جمهوری اسلامی و در رأس آنان آمریکا و اسرائیل بر این باور هستند که با به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای ایران، می‌توانند در راستای تلاش‌های هسته‌ای ایران خلل ایجاد کرده و با ایجاد ترس، تردید و ضعف میان آنها، جمهوری اسلامی ایران را از حق مسلم خود که همانا داشتن انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز است، محروم کنند.
وی با اشاره به عزم و اراده قوی مردم ایران در به دست آوردن دانش هسته‌ای و استفاده صلح‌آمیز از آن اظهار داشت: ملت ایران در احقاق حق خود در راستای استفاده از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز عزم و اراده قوی دارند و نیروها و دانشمندان پرتوان و پرانگیزه ایرانی از چنین اقداماتی تردید به خود راه نمی‌دهند و استوارتر از قبل به اقدامات خود در این راستا ادامه می‌دهند.
نایب‌‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران و دستگاه دیپلماسی با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارد و همچنین از طریق سازمان انرژی هسته‌ای در محکومیت این جنایت اقدامات مقتضی انجام می‌دهد.
سبحانی‌نیا ضمن اشاره به وجود سابقه جنایات و ترورهایی از این دست در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: با توجه به نقش سازمان انرژی هسته‌ای در راستای حمایت از کشورها، این سازمان‌ها باید به عنوان بازوی کمکی سازمان ملل متحد ایفای نقش کنند اما این سازمان در حال حاضر در نقش دست آمریکا در اقدامات منفعت‌طلبانه این کشور عمل می‌کند.
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود اتفاقات اخیر و ترور دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و همچنین نگاه دوگانه سازمان انرژی هسته‌ای، فضای بی‌اعتمادی میان ایران و سازمان انرژی هسته‌ای به وجود آمده است که امیدوار هستیم این سازمان با اقدامات مناسب سعی در از میان بردن این فضا داشته باشد.
وی مبارزه با ترور دانشمندان هسته‌ای کشور را از واجبات و ضروریات امروز دانست و اظهار داشت: برای مبارزه با ترور دانشمندان هسته‌ای کشور، باید از تمام ابزار و توان استفاده کرد و دستگاه‌ها و مسئولان ذی‌ربط باید تلاش و اهتمام کافی را در راستای انجام این ضرورت به کار گیرند.
نایب‌‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این زمینه به بحث و بررسی می‌پردازد و خواستار ارائه توضیحات از جانب مسئولان ذی‌ربط در راستای اخذ تدابیر لازم برای حفظ جان و صیانت از دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به نحو جدی‌تری می‌شود.

*جریان‌ها از بداخلاقی سیاسی و تشنج پرهیز کنند
سبحانی‌نیا ‌درباره اهمیت حضور مردم در پای صندوق‌های رأی اظهار داشت: به سبب وجود فضای رقابت‌های سیاسی در زمان انتخابات، امکان بروز تنش و مداخله چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می‌شود.
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی به سبب قرار گرفتن بعد از جریان فتنه 88 و جریان انحرافی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که حضور پرشور مردمی در آن می‌تواند دارای اثرات زیادی چه در داخل و چه در خارج از کشور باشد.
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط ممانعت از بداخلاقی‌های سیاسی و تخریب چهره‌‌های جریانات سیاسی مختلف، با توجه به وجود حضور نیروهای اصولگرا و هم‌چنین ورود اصلاح‌طلبان در عرصه انتخابات کشور و ایجاد فضای رقابت سالم در این راستا، حضور مردمی مثل همیشه پرشور و حداکثری ارزیابی می‌شود.
وی با اشاره به این مطلب که انتخابات در جمهوری اسلامی ایران همواره از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شرایطی برگزار می‌شود که کشور در صحنه داخلی روی ریل توسعه و سازندگی در حوزه‌های مختلف قرار گرفته است و در عرصه بین‌المللی نیز رتبه خاصی به سبب پیشرفت‌های علمی به دست آورده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجموعه این پیشرفت‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف، موجبات ایجاد حس حسادت و رقابت بسیاری از کشورها را برانگیخته و زمینه‌های دشمنی کشورهایی که از ابتدا با انقلاب اسلامی ایران مشکل داشته‌اند، فراهم کرده است.
سبحانی‌نیا ضمن اشاره به مقاصد دشمنان اسلام و ایران در راستای براندازی و مداخله در نظام جمهوری اسلامی ایران از هر مدخلی که امکان نفوذ داشته باشد، افزود: فضای انتخابات برای دشمنان در راستای ایجاد تنش و چالش میان جناح‌ها و مردم امکان ورود ایجاد می‌کند که این مدخل با هوشیاری ملت ایران و حضور در صحنه آنان برای ورود دشمنان و مداخله‌جویان بسته می‌شود.
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در جهت برگزاری انتخاباتی با مشارکت حداکثری مردم در فضای سالم انتخاباتی میان همه طیف‌های سیاسی تلاش می‌کنند تا جمهوری اسلامی ایران گام‌های بلندتری را در راستای تحقق اهداف و چشم‌اندازهای مدنظر خود بردارد.

*اعتبار انسداد مرزها افزایش یابد
سبحانی‌نیا‌ اظهار داشت: ایران و استان خراسان به سبب داشتن مرز مشترک با چند کشور، نیازمند توجه بیشتر و صرف هزینه بالاتری در راستای حفظ و مراقبت از مرزهای کشور است.
نماینده مردم نیشابور در مجلس با اشاره به اعتبار حدود 130 تا 140 میلیارد تومانی انسداد مرزهای کشور افزود: این رقم اعتبار با توجه به میزان مرزهای حساس کشور، رقم بالایی محسوب نمی‌شود و به همین جهت این اعتبار باید به نحوی تقسیم شود که دستگاه‌های ذی‌ربط به شکل درستی بتوانند وظایف خود را در راستای انسداد و حفاظت از مرزها به انجام رسانند.
وی ادامه داد: از این مقدار اعتبار 60 تا 70 درصد اجرایی شده و مقداری از آن به هر دلیلی تخصیص پیدا نمی‌کند که این امر توجه و رسیدگی بیشتر مسئولان ذی‌ربط این حوزه را طلب می‌کند.
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی وجود محدودیت در سبد هزینه‌های کشور را در مقدار اعتبار انسداد مرزها مؤثر دانست و اظهار داشت: رسیدگی به انسداد مرزها از اولویت‌های کاری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در راستای برطرف کردن مشکل انسداد مرزها محسوب می‌شود.
سبحانی‌نیا ادامه داد: امیدواریم براساس اقدامات انجام شده و بررسی‌ها و بحث‌های موجود در این راستا بتوان ضمن تخصیص مقدار اعتبار بیشتری در این زمینه جلوی ورود و خروج غیر مجاز، قاچاق را گرفته و مشکلات حوزه انسداد مرزها را به حداقل برسانیم.
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت جدی گرفته شدن انسداد مرزها اظهار داشت: تقویت پاسگاه‌های مرزی، ایجاد دیوارهای بتنی، ایجاد کانال‌ها با توجه به موقعیت مکانی مرزها بهترین گزینه برای انسداد مرزهای ایران اسلامی است که باید از این ابزار برای کنترل و اشراف دقیق بر تحرکات اشرار مسلح در مرزهای کشور و به ویژه در مرزهای شرق و جنوب‌شرقی کشور استفاده کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر امنیت خوبی در مرزهای کشور برقرار است اما هنوز نتوانسته‌ایم امنیت کامل را در مرزهای کشور شاهد باشیم و در همین راستا باید بین دولت، مجلس، دستگاه‌های مربوط و نیروی انتظامی در جهت توجه ویژه به مسئله انسداد مرزها یک تعامل مشترک وجود داشته باشد.
‌انتهای پیام/‌ش30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول