اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

عربستان سعودی پول نفت را در راه نوکری آمریکا خرج می‌کند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: عربستان سعودی و وهابی‌ها، نوکر آمریکا و صهیونیست‌ها بوده و پول نفت مسلمانان را در مسیر نوکری آمریکا و حمله کردن به بحرین خرج می‌کنند.

عربستان سعودی پول نفت را در راه نوکری آمریکا خرج می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان مرکز آموزش نیروی انتظامی و نیروهای کارکنان وزارت دفاع اظهار کرد: مسئله شناخت و شکر نعمت‌ها یکی از موضوعاتی بوده که در قرآن بر آن تاکید شده است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در 73 جای قرآن بندگان را به مسئله شکر و شناخت نعمت‌ها توصیه می‌کند و این نکته را بیان می‌دارد که نعمت‌های خداوند فراوان بوده و انسان‌ها از شمارش آن عاجز هستند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به خلقت انسان در زمین گفت: خداوند با خلقت انسان، برای خود جانشینی در زمین قرار داد و نعمت‌های فراوانی را به انسان‌ها ارزانی داشته است.

وی به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: چهره انسان بهترین دلیل خداشناسی است و باید در تمام اعضای صورت تفکر شود.

این مرجع تقلید ادامه داد: انسان موجودی ممتاز است بنابراین خداوند وظیفه و مسئولیت ممتازی مانند مسئولیت‌های فردی، اجتماعی و شغلی بر دوش وی قرار داده که در صورت کوتاهی در پیشگاه خداوند مسئول خواهد بود.

وی با بیان اینکه انسان موجودی اجتماعی است، گفت: فرامین و آموزه‌های اسلام اجتماعی بوده، بنابراین نباید نسبت به مسلمانان هم‌مذهب، هم‌کیش و همفکر خود بی‌تفاوت باشیم، چرا که پیامبر اکرم(ص) فرمود «هر کس صبح کند و بی‌تفاوت نسبت به کار مردم باشد مسلمان نیست».

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: هر کس به اندازه توان خود باید سعی کند تا مشکلات را برطرف کند و هر کس شغلی را قبول کرده منظور این است که سنگری از سنگرهای اجتماع را پذیرفته است، بنابراین باید این امانت را حفظ کرده و متناسب با قوانین و مقررات اسلام به ایفای نقش بپردازد.

وی با اشاره به اقدامات امام خمینی(ره) گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی 15 سال فرهنگ‌سازی کردند تا رژیم سلطنتی را به مردم بشناسانند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در راس حکومت اسلامی باید پیامبر، امام یا نایب امام در دوران غیبت قرار گیرد و به جز این شکل حکومتی از نظر اسلامی هیچ حکومتی شرعی نیست و همه حکومت‌ها و سیاست‌ها محکوم به بطلان است.

وی عنوان داشت: در دوران غیبت امام عصر باید فردی اسلام‌شناس، با تقوا و با عدالت در راس حکومت قرار گیرد و اکنون آیت‌‌الله خامنه‌ای این صفت‌ها را دارا هستند.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: اسلام‌های طالبانی و آمریکایی دروغین و ساختگی بوده و تنها یک اسلام وجود دارد و آن اسلام ناب محمد مصطفی(ص) است.

وی ادامه داد: عربستان سعودی و وهابی‌ها، نوکر آمریکا و صهیونیست‌ها بوده و پول نفت مسلمانان را در مسیر نوکری آمریکا و حمله کردن به بحرین خرج می‌کنند و این اسلام نیست.

این مرجع تقلید تصریح کرد: قطر کشوری کوچک است ولی نفت و گاز قطر را، قطر کرده است ولی این کشور نوکر آمریکا است.

وی عنوان داشت: آل خلیفه، آل سعود، آل نهیان و آل سباح همه نوکرند و اسلام ناب تنها اسلامی است که پیامبر اکرم(ص) آورده است و سلطنت در دین اسلام نامشروع است و باید حاکم اسلام مانند پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) زندگی ساده و در کنار مردم داشته باشد و لذت‌گرایی‌، تجمل‌گرایی و... در اسلام وجود ندارد.

آیت‌الله نوری‌همدانی یادآور شد: محمدرضا شاه در 26 دی ماه از ایران فرار کرد و رژیم دو هزار و 500 ساله از ایران برچیده شد، چون در اسلام باید حاکم و سرپرست کسی باشد که مردم نسبت به وی علاقه داشته و جان خود را در راه وی ایثار کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب مردم را به بردگی و بندگی کشیده و تحقیر کرده و روحیه خود کم‌بینی در بین مردم ایجاد کرده بودند ولی اکنون مردم به خودباوری رسیده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اکنون صنایع دفاعی، نظامی و رزمایشی به وجود آمده و در برابر دشمن قوی هستیم به قدری که می‌توانیم خلیج فارس و تنگه هرمز را ببندیم.

وی تصریح کرد: اوباما نامه نوشته که تنگه هرمز را نبندید مگر اوباما کیست، ما هواپیمای جاسوسی اوباما را پایین آوردیم و این امر نشان‌دهنده جرات ما بوده و از آثار و برکات انقلاب است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به سالروز شهادت نواب صفوی گفت: امروز روز شهادت نواب صفوی و یارانش است؛ نخستین گروهی که دست به اسلحه بردند و در برابر یک نظام جبار دیکتاتور و نوکر آمریکا و انگلستان قیام کردند و این واقعه مهم است.

وی گفت: امروز لازم است در صحنه انقلاب و در دوران‌های مختلف مانند انتخابات حضور داشته تا انقلابی که با جان و خون به دست آمده، حفظ شود.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول