اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قدیری ابیانه:

قدرت و نفوذ آمریکا در دنیا رو به افول است

خبرگزاری فارس: سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: قدرت و نفوذ آمریکا نه تنها در منطقه بلکه در کل دنیا رو به افول و ضعف است.

قدرت و نفوذ آمریکا در دنیا رو به افول است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دبیرخانه هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی، محمدحسن قدیری‌ابیانه ضرورت حضور مساجد علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی، هنری، تربیتی،آموزشی و عبادی در فضای مجازی را یادآور شد و اظهار داشت: مساجد مجازی ما باید در کل دنیا و در کل آمریکا حضور داشته باشند.
وی جذابیت‌های فرهنگ دینی، اسلامی و قرآنی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: باید با هر زبانی و با استفاده از هر فرصتی که امکان دارد نسبت به انعکاس و انتشار مفاهیم ارزشمند الهی، اسلامی و قرآنی اقدام کرد.‌
قدیری‌ابیانه فطرت‌های پاک را بهترین زمینه برای درک حقایق حق اسلامی، قرآنی و اهل‌بیت عنوان کرد و افزود: اگر حقایق صادقانه گفته شود، در مخاطبان تاثیرگذار خواهد بود.
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا مشکل وابستگی کشور به درآمدهای نفتی را یادآور شد و تاکید کرد: بزرگ‌تر از وابستگی نفتی، وابستگی ذهنی است که باید اصلاح شود.
وی با بیان اینکه درآمد نفتی ایران برای هر نفر ماهیانه 61 هزار تومان است، در حالی که در بودجه سالانه حدود 47 هزار تومان بودجه عمرانی و 13 هزار تومان بودجه آموزش و پرورش تعیین شده و وقتی برای مردم ایران معادلات اقتصادی را به صورت واضح توضیح بدهیم، مردم بهترین و صمیمی‌ترین همراهان نظام هستند.
قدیری‌ابیانه سرانه صادرات نفتی کشورهایی مثل امارات متحده عربی در مقایسه با ایران و تعداد جمعیت و وضعیت آن کشور را غیرقابل مقایسه عنوان کرد و گفت: با کمی دقت درآمدهای نفتی امارات نسبت به جمعیت و وسعت آن در مقایسه با ایران حدود 80 برابر می‌شود.
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا، مردم ایران را یکی از بهترین مردمان دنیا خواند که باید با خودباوری و همت دست در دست هم داده و با سکانداری دولت این کشور را در تمام زمینه‌ها به رشد و تعالی و نمونه شدن در بین کشورهای منطقه برسانند.
وی با بیان اینکه امنیت به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی سیاست هر کشوری است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به واسطه درک صحیح از معادلات منطقه یکی از کشورهای قدرتمند، قوی و با امنیت منطقه است که دشمنان فرامنطقه‌ای و مزدوران آن در منطقه نیز این را به خوبی درک کرده‌اند.
قدیری‌ابیانه نفوذ آمریکا و اسرائیل را در منطقه و در معادلات جدید یادآور شد و اعلام کرد: قدرت و نفوذ آمریکا نه تنها در منطقه بلکه در کل دنیا رو به افول و ضعف است و این باعث سردرگمی سردمداران آن کشورها شده است.
پایان پیام/ن۳۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول