اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان:

عقب ماندگی‌های زیادی در بخش تولید علم داریم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: در حال حاضر در بخش تولید علم عقب ماندگی‌های زیادی داریم.

عقب ماندگی‌های زیادی در بخش تولید علم داریم
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمهدی هاشمی ظهر امروز در دومین روز از نخستین اجلاس سراسری نمایندگان بانوان سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور در تالار همایش‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان ‌قدس رضوی اظهار داشت: در همین راستا برای رفع این مشکل باید تلاشی بی‌وقفه داشته باشیم.
وی با تاکید بر این مطلب که موضوع تولید علم یکی از مهم‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری نیز محسوب می‌شود، افزود: این امر نیازمند انجام دادن کارهای زیادی در حوزه‌های مختلف است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به نقش برجسته زنان و بانوان جامعه در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: بانوان نقش بی‌بدیلی را در جامعه ایفا می‌کنند به طوری که اگر زن نبود معراجی نیز در کار نبود.
وی با بیان اینکه بانوان تاریخچه پر فراز و نشیبی را طی کرده‌اند، توضیح داد: در دوران جاهلیت دختران تازه متولد شده را زنده به گور کرده و هم‌چنین در زمان تمدن‌خواه ایران، روم و مصر نیز تنها حق زندگی کردن به زنان می‌دادند.
هاشمی زنان در این دوره‌ها را فاقد هر گونه حقوق شهروندی دانست و متذکر شد: با این حال با ظهور اسلام زنان جایگاه ویژه‌ای را در جامعه پیدا کردند.
وی به بوسیدن دست حضرت فاطمه(س) توسط پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و افزود: پیامبر(ص) با این کار به مقام زن اجری بی‌حد و حصر نهاد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور وجود بانوان پاکی هم‌چون حضرت فاطمه(س) و حضرت مریم را الگویی مناسب برای زنان برشمرد و اعلام کرد: هم‌چنین در دوران معاصر نیز بانوانی هم‌چون بانو گوهرشاد، بانو مجتهده امین، همسر امام راحل(ره) و هم‌چنین همسر مقام معظم رهبری جزو این الگوها هستند.
وی یادآور شد: با این حال یک زن با زیر پا گذاشتن عفت و تعهد خود جامعه را می‌تواند زیر پا بگذارد.
هاشمی گفت: در حال حاضر بانوان متخصص و متعهد ما با عناوین مختلف چه در نقش مادر و چه در نقش کارمندان و پرسنل مراکز مختلف در جامعه حضوری بی‌مثال دارند.
وی ابراز تاسف کرد: با این حال با ورود در برخی مجالس و همایش‌ها انگار وارد سالن مد و آرایش شده‌اید که باید این مشکل حل شود.
انتهای پیام/م20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول