اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از مسئولان:

ساختمان دهیاری روستای دیل گچساران افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور فرماندار گچساران و جمعی از مسئولان محلی، ساختمان دهیاری روستای دیل از توابع بخش مرکزی گچساران افتتاح شد.

ساختمان دهیاری روستای دیل گچساران افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران بخشداری مرکزی این شهرستان عصر امروز در مراسم افتتاح ساختمان دهیاری روستای دیل اظهار کرد: دهیاران در راستای فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای خدمات‌رسانی بیشتر به مناطق روستایی نقش مهمی بر عهده دارند.

یحیی ذبیحی افزود: تعامل با ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای بهره‌مندی از خدمات بیشتر و اجرای طرح‌های عمرانی در روستاها از جمله وظایف دهیاران است.

وی ترویج روش‌های مشارکتی در تهیه طرح‌های توسعه روستایی و توانمندسازی دهیاری‌ها، فراهم‌ کردن بستر مناسب برای جلب مشارکت مردم برای ایجاد، بهره‌برداری، حفظ و نگهداری از زیرساخت‌های روستایی و اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی در روستاها را از دیگر وظایف مهم دهیاران عنوان کرد.

ذبیحی با اشاره به خدمات‌رسانی نظام جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف به مناطق روستایی بیان داشت: روند خدمات‌رسانی به مناطق روستایی در طول سال‌های گذشته شتاب گرفته است.

وی با بیان اینکه روستای دیل از پر جمعیت‌ترین روستاهای بخش مرکزی گچساران است، ابراز داشت: در بیشتر نقاط این روستا طرح هادی و بهسازی انجام گرفته و همچنان در حال اجرا است.

بخشدار مرکزی گچساران با اشاره به اسکان 500 خانوار در این روستا گفت: روستای دیل با جمعیتی افزون بر 2200 نفر در 30 کیلومتری گچساران واقع شده است.

ذبیحی با اشاره به انجام عملیات آسفالت در روستای دیل عنوان داشت: در صورت بازگشایی معابر این روستا تمامی معبر روستای دیل آسفالت می‌شود.

وی یادآور شد: کار مطالعاتی گازرسانی به این روستا نیز رو به اتمام بوده و به زودی عملیات گازرسانی به روستای دیل کلنگ‌زنی می‌شود.

ذبیحی مرکز بهداشتی و درمانی، دهیاری، شورای اسلامی روستا، پایگاه مقاومت، 14 مسجد، مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را از جمله امکانات این روستا عنوان کرد.

این مقام مسئول در گچساران افزود: روستای دیل از توابع دهستان بویراحمد گرمسیری گچساران بوده که مردم این روستا در دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در هشت سال دفاع مقدس فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌های بسیاری در راه دفاع از کشور و دین خود داشته‌اند.

ذبیحی گفت: این روستا با تقدیم بیش از 25 شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی و حضور در صحنه دفاع از مرز و بوم اسلامی سرداران، جانبازان و ایثارگران پر افتخاری به انقلاب تقدیم کرده است.

وی بیان داشت: ارتقای شاخص‌های توسعه روستایی و خدمات نوین روستایی در سال‌های گذشته در گچساران روندی رو به رشد داشته است.

بخشدار مرکزی گچساران ابراز داشت: در گچساران 93 روستا در بخش مرکزی گچساران وجود دارد که 31 روستا دارای دهیاری هستند.

ذبیحی تصریح کرد: در حال حاضر و با افتتاح ساختمان دهیاری دیل، چهار دهیاری دارای ساختمان مجزا هستند و ساختمان 3 دهیاری دیگر با پیشرفت فیزیکی بالا روبه اتمام هستند.

دهیار روستای دیل نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: روند خدمات‌رسانی به روستای دیل در طول چند سال اخیر روندی رو به رشد داشته است.

رضی‌الله آریایی ابراز داشت: وجود کتابخانه، مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی، فضاهای مطلوب ورزشی، درمانگاه، محیط زیست و اداره ترویج جهاد کشاورزی از جمله خدمات دولت عدالت محور در سال‌های اخیر بوده است.

وی کشاورزی و باغداری را عمده فعالیت مردم روستای دیل عنوان کرد و افزود: حمایت هر چه بیشتر جهاد کشاورزی در زمینه احداث کانال‌های آبیاری و تهیه سموم کشاورزی سبب توسعه و رونق بیشتر کشاورزی در این روستا می‌شود.

آریایی گفت: ساختمان دهیاری روستای دیل در زمینی به مساحت 68 متر  در طول دو سال ساخته شده است.

وی ابراز داشت: 270 میلیون ریال برای ساخت این ساختمان هزینه شده است.

دهیار روستای دیل با اشاره به اینکه کلیه مطالبات پیمانکار در این زمینه پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: از کل مبلغ هزینه‌شده برای احداث این ساختمان، 150 میلیون ریال ز محل اعتبارات استانداری و 120 میلیون ریال نیز از محل درآمد بر ارزش افزوده دهیاری‌ها تأمین و هزینه شده است.

آریایی حضور و سرکشی مسئولان از مناطق روستایی را مهم دانست و تصریح کرد: بازدید مسئولان و انجام اقدامات لازم به منظور حل مشکلات مردم روستا علاوه بر رفع محرومیت‌زدایی از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری می‌کند.

به گزارش فارس بخش مرکزی گچساران دارای 4دهستان، 93 روستا با جمعیت روستایی و عشایری افزون بر 35 هزار نفر است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول