اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان خبر داد

پیشرفت 60 درصدی ساختمان جدید علوم اجتماعی دانشگاه زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان از پیشرفت 60 درصدی ساختمان جدید علوم اجتماعی دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان خبر داد.

پیشرفت 60 درصدی ساختمان جدید علوم اجتماعی دانشگاه زنجان
سعید بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان در سال 1370 با پذیرش 43 دانشجو در رشته دبیری زبان و ادبیات فارسی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرده و با جذب هیئت علمی در تخصص‌های مختلف، در حال حاضر این دانشکده دارای 14 رشته در 17 گرایش تحصیلی در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد برنامه‌های خود را پیگیری می‌کند.
وی با بیان اینکه دانشجویان این دانشکده در رشته‌های حسابداری، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، جغرافیای انسانی، جغرافیای روستایی، جغرافیای طبیعی و کارتو‌گرافی تحصیل می‌کنند، افزود: آب و هواشناسی، ژئومورفولوژی، تاریخ و تمدن اسلامی، فلسفه و حکمت اسلامی، تربیت بدنی، زبان انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی، روانشناسی عمومی و مشاوره راهنمایی از دیگر رشته‌های تحصیلی این دانشکده است.
رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان بیان داشت: در گروه‌های آموزش زبان و ادبیات فارسی، فلسفه و حکمت اسلامی، جغرافیا، تاریخ و تمدن اسلامی و روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد تدریس می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشجویان در مقطع دکترای زبان و ادبیات فارسی به تحصیل اشتغال دارند، افزود: رشته‌های جغرافیا و فلسفه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی در این دانشکده در مقطع دکتری راه‌اندازی می‌شود.
بیگدلی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌های دانشکده و پیگیری‌های انجام شده رشته‌های حقوق در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، تاریخ اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی ارشد، مدیریت دولتی و رشته اقتصاد در دانشگاه زنجان راه‌اندازی می‌شوند.
وی کل اعضای هیئت علمی این دانشکده را 62 نفر عنوان کرد و بیان داشت: در این دانشکده یک نفر استاد تمام، هشت نفر دانشیار، 43 نفر استادیار و 10 نفر مربی و دانشجوی دکتری تدریس می‌کنند.
رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه در نیم سال نخست تحصیلی جدید در رشته‌های فلسفه، تربیت بدنی و تاریخ تمدن به ترتیب با 110، 90 و 165 دانشجو تحصیل می‌کنند، افزود: در رشته‌های جغرافیا، مدیریت و حسابداری، روانشناسی و مشاوره، زبان انگلیسی و ادبیات نیز به ترتیب 450، 470، 120، 185 و 180 دانشجو تحصیل می‌کنند.
وی یادآور شد: دانشکده علوم انسانی در حال حاضر دارای 34 کلاس درس، کارگاه و آزمایشگاهی مجهز به سیستم‌های مختلف است که در اختیار اساتید و دانشجویان قرار گرفته است.
بیگدلی از پیشرفت 60 درصدی ساختمان جدید علوم اجتماعی دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان خبر داد و افزود: احداث این ساختمان از مصوبات دور نخست سفر هیئت دولت به استان زنجان است که در حال احداث است.
وی خاطرنشان کرد: مجموع کتاب‌های دانشکده علوم انسانی 2 هزار و 500 جلد است که از این تعداد بیش از 21 هزار جلد برای امانت و 3 هزار جلد نیز به صورت کتاب‌های مرجع است.
رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان با بیان اینکه 2 هزار نسخه کتاب خریداری شده در حال کد گذاری و قفسه‌بندی است، یادآور شد: کتابخانه دانشکده پس از انتقال به فضای نوساز دارای سطح بنای بسیار مناسب برای کاربری‌های مختلف و ارائه سرویس به دانشجویان است.
وی تعداد کتاب‌های منتشره شده توسط اساتید دانشکده علوم انسانی را 70 عنوان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: دانشکده دارای دو فصلنامه علمی با عناوین اندیشه جغرافیایی و تاملات فلسفی است و فصلنامه‌های مدیریت، تاریخ و ادبیات را در برنامه انتشار دارد.
بیگدلی با اشاره به راه‌اندازی سایت دانشکده علوم انسانی از سال 79 بیان داشت: در حال حاضر این سایت‌ها با برگزاری کلاس‌های علمی و عملی به دانشجویان رشته‌های مختلف خدمت ارائه می‌کنند.
وی بیان  داشت: در حال حاضر این دانشکده 9 کارگاه آموزشی با همه امکانات و تجهیزات لازم برای درس‌های عملی دانشجویان در نظر گرفته است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول