اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

تسهیلات صندوق ملی برای صنعت مازندران بکار گرفته شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: برای شکل‌گیری درست صنعت در مازندران از محل صندوق ملی برای استان‌های محروم و کمتر توسعه‌ یافته مانند مازندران، تسهیلات ریالی مناسبی در نظر گرفته شود.

تسهیلات صندوق ملی برای صنعت مازندران بکار گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی خانه صنعت و معدن مازندران، غلامرضا عشریه در جلسه کارگروه امور اقتصادی استان مازندران اظهار داشت: هیچ کس نمی‌تواند وضعیت دشوار و سخت کارخانجات را در شرایط حاضر انکار کند.

وی با اشاره به برخی تحریم‌ها که باعث عدم گشایش اعتبارات اسنادی می‌شود، تصریح کرد: در پی پیامد آن عدم گشایش اعتبارات اسنادی، جلوگیری از واردات بعضی ماشین‌آلات و مواد اولیه، عدم انتقال و تبادلات مالی و بیمه‌ای است، وضعیت بنگاه‌های اقتصادی را دچار چالش کرد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به صدور مجوز تاسیس صنایع در مازندران تاکید کرد: برای شکل‌گیری درست صنعت در مازندران از محل صندوق ملی برای استان‌های محروم و کمتر توسعه ‌یافته نظیر مازندران تسهیلات ریالی مناسبی در نظر گرفته شود.

این مسئول گفت: منابع داخلی بانک‌ها از سوی بانک مرکزی و دولت تقویت شود تا در عمل امکان بیشتری برای پرداخت منابع مالی به شرکت‌های تولیدی در مازندران فراهم شود.

وی با اشاره به سه دوره سفر رئیس جمهور به مازندران یادآور شد: بهره‌گیری حداکثری از اختصاص سهمیه برای واحدهای نیمه تمام از سفر آتی ریاست جمهور و هیئت وزیران انجام شود.

نایب رئیس خانه صنعت و معدن مازندران خواستار حمایت ویژه بانک‌ها از واحدهایی که دارای معوق بانکی هستند شد تا ادامه حیات واحد اقتصادی دچار چالش نشود.

ولی‌الله فرزانه معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران نیز در این جلسه خواستار تشکیل اتاق مشاوره برای استفاده بیشتر منابع و صندوق توسعه ملی شد و اذعان داشت: سازمان امور اقتصادی و دارایی و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در این راستا با واحدهای تولیدی همکاری کنند.

انتهای پیام/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول