اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان:

شرکت‌های صنعتی مشترک با کشورهای همسایه فرصتی برای توسعه است

خبرگزاری فارس: معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شرکت‌های صنعتی مشترک با کشورهای همسایه، فرصتی برای توسعه استان سیستان و بلوچستان است.

شرکت‌های صنعتی مشترک با کشورهای همسایه فرصتی برای توسعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رجبعلی شیخ‌زاده در جلسه کمیته راهبردی سند توسعه اشتغال سیستان و بلوچستان در استانداری اظهار داشت: در حوزه گردشگری استان ما ظرفیت‌ها و قابلیت‌های زیادی از شمال تا جنوب استان وجود دارد که با برنامه‌ریزی مناسب و صحیح با توجه به هم مرز بودن با کشورهای همسایه می‌توانیم از این فرصت‌های بالا استفاده کنیم و مشکل اشتغال استان را برطرف کرد.
وی افزود: توسعه امری دفعی و زود گذر نیست بلکه همانند یک قطار در حال حرکت بوده زیرا زمان در حال حرکت است لذا زمان توقف پذیر نیست و توسعه هم توقف ناپذیر است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: چنانچه ادعا می‌کنیم که استان ما بر مدار توسعه هست که همین طور نیز باید باشد بنابراین توجه داشته باشیم که امروز بر ریلی قرار گرفته که سایر استان‌ها با شتاب بیشتری از این در حال حرکت هستند.
شیخ‌زاده بیان کرد: شتاب توسعه در استان سیستان و بلوچستان باید مثل کشور یا حتی بیشتر از آن باشد.
وی خاطرنشان کرد: وجود شغل پایدار به توسعه کمک فراوانی می‌کند.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: حدود 4 هزار کیلومتر راه در استان در دست اجرا است که در کل تاریخ شهرستان‌های کشور بی نظیر است.
شیخ‌زاده گفت: 2 هزار کیلومتر در جنوب و 2 هزار کیلومتر در شمال و بیش از 600 کیلومتر بزرگراه در استان در دست اجرا است که این خود چه در سال 84 تا به امروز و به ویژه در سال 90، نگاه ویژه دولت و نظام را به این منطقه نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: ما باید زیرساخت‌ها را برای سرمایه‌گذاری آماده کنیم و این خود فرصت شغلی ایجاد کرده و هم اینکه به توسعه کمک می‌کند.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: نکات کلیدی سند توسعه اشتغال توجه به اسناد بخش دستگاهی و شهرستانی است که باید میزان عرضه و تقاضای کار و ظرفیت‌های ایجاد اشتغال هر منطقه و بخش را مشخص کرد و تعیین شود به چه میزان اعتبار برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها نیاز داریم.
شیخ‌زاده افزود: برای رسیدن به توسعه باید فرهنگ سازی مناسبی صورت پذیرد که مصرف کالاهای خارجی ضد اشتغال است.
وی گفت: در راستای کمک به توسعه اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان از خرید هر گونه کالای خارجی که دارای مشابه ایرانی است خودداری کرد تا الگویی برای زندگی‌های فردی و مصرف جامعه به سمت کالاهای داخلی باشد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول