اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر رامسر:

ارزیابی زیست محیطی برای فعالیت‌های عمرانی ضروری شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر رامسر بر ضروری شدن ارزیابی زیست محیطی برای انجام فعالیت‌های عمرانی تاکید کرد.

ارزیابی زیست محیطی برای فعالیت‌های عمرانی ضروری شود
علی امینی‌شاد به مناسبت روز هوای پاک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر بیان داشت: هوای پاک یکی از نعمت‌های ارزشمند است که در جوامع امروزی به دغدغه‌ای برای مدیران شهری و مردم به دلیل استفاده زیاد از خودروی شخصی و وسایل آلوده‌کننده هوا تبدیل شده است.
وی ابراز داشت: پیشنهاد می‌کنم در شهرهای کمتر از 50 هزار نفر، یک روز در ماه، مردم و مدیران با هدف فرهنگ‌سازی حفظ هوای پاک از وسایل حمل و نقل عمومی و رفت و آمد استفاده کنند.
امینی‌شاد با بیان این مطلب که مسئولیت، زاده توانایی نیست بلکه زاده آگاهی است، اضافه کرد: در برهه‌ای از تاریخ در کشورهای توسعه‌یافته، داشتن خودرو نماد تمدن محسوب می‌شد اما بعد از مدتی، مدیران کشورهای توسعه یافته به این درک و آگاهی رسیدند که می‌توانند برای حفظ توسعه پایدار و حمایت از محیط زیست و نگهداری از آن برای نسل‌های آینده مردم را به سمتی سوق بدهند که بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی مدرن، دوچرخه و یا پیاده روی و... استفاده کنند و در این زمینه نیز موفقیت‌های خوبی را بدست آوردند.
این عضو شورای اسلامی شهر رامسر در ادامه بیان داشت: با توجه به این که در ایران و کشورهای در حال توسعه، عرضه و تقاضا برای سفر و حرکت مردم وجود دارد و حتی تقاضای پنهان نیز در این زمینه مشاهده می‌شود و برای زیرساخت‌های این امر نیز هزینه‌های زیادی می‌شود، به همین دلیل، مدیران باید به سمتی بروند که برای ایجاد تعادل بین این عرضه و تقاضا از اصل مدیریت تقاضای سفر استفاده کنند.
امینی‌شاد بیان داشت: مدیریت تقاضای سفر، احتیاج به فرهنگ‌سازی دارد و بسیار بر آن تاکید می‌شود.
امینی شاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هر روزمان باید روز هوای پاک باشد، تصریح کرد: شهرداری‌ها، سازمان حمل و نقل و سازمان‌های مردم نهاد و دیگر متولیان امر می‌توانند با فراهم کردن امکانات و تسهیلات ویژه در شهر رامسر، ماهی یک روز را روز استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی اعلام کرده و با برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی و دوچرخه‌سواری و اعمال سیاست‌های تشویقی، فرهنگ حفظ هوای پاک را در سطح شهر و حومه تقویت کرده و با انجام این امر حتی می‌توانند نقاط قوت و ضعف خود را نیز در این زمینه ارزیابی کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیران شهری می‌توانند استراتژی مدیریت تقاضای سفر را که شامل افزایش گزینه‌های حمل و نقل عمومی، سیاست‌های تشویقی، استفاده از مدهای مناسب‌تر در حمل و نقل، مدیریت کاربری زمین، تغییر در سیاست‌گذاری و برنامه‌ها در راستای حفظ هوای پاک با هدف مدیریت تقاضای سفر و حرکت، به‌دنبال نگهداری محیط زیست و پاکیزگی هوای روزانه شهرها باشند و توصیه می‌شود برای انجام هر فعالیت عمرانی، ارزیابی زیست محیطی ضروری شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول