اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با عدم حمایت استانداری

طرح‌های"سفیران کرامت" و "شبکه تبلیغ مدارس" متوقف شد

خبرگزاری فارس: مسئول گروه فرهنگی تبلیغی سراج همدان گفت: استانداری همدان از طرح "سفیران کرامت" و "شبکه تبلیغ مدارس" که ابلاغیه وزارت کشور است، حمایت نکرد.

طرح‌های"سفیران کرامت" و "شبکه تبلیغ مدارس" متوقف شد
حجت‌الاسلام علی اصغر گرجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در محرم ماه سال جاری 40 مبلغ توسط گروه فرهنگی تبلیغی سراج از قم به همدان اعزام شدند، اظهار کرد: در محرم امسال فعالیت‌های ما استانی و فرا استانی است که بر این اساس، علاوه بر همدان به استان کردستان نیز مبلغ اعزام کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه در محرم ماه سال جاری مبلغان اعزام شده از طرف گروه فرهنگی تبلیغی سراج حدود 100 هیئت را در همدان پوشش دادند که شامل هزار و 200 ساعت سخنرانی بود، گفت: در ماه صفر نیز حدود 30 مبلغ برای اربعین در همدان مستقر می‌شوند و اگر درخواست باشد به استان کردستان نیز اعزام خواهیم داشت.
مسئول گروه فرهنگی تبلیغی سراج همدان در ادامه به طرح "سفیران کرامت" اشاره کرد و با بیان اینکه در سایه اجرای این طرح در سال گذشته 320 مورد اعزام به مدارس شبانه‌روزی استان انجام شد، گفت: متاسفانه این طرح در سال تحصیلی جدید به دلیل نبود بودجه اجرا نمی‌شود.
وی تصریح کرد: در سال جاری سازمان تبلیغات و استانداری در زمینه تأمین بودجه اجرایی طرح "سفیران کرامت" با ما همکاری نکردند و هیچ بودجه‌ای را اختصاص ندادند و به همین دلیل این طرح تعطیل شده است.
گرجی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در راستای اجرای طرح "سفیران کرامت" ما اعلام آمادگی کردیم اما به دلیل عدم تأمین اعتبار از طرف مسئولان مربوطه طرح تاکنون اجرا نشده است.
وی عنوان کرد: طرح "سفیران کرامت" اگر بخواهد در سطح سال گذشته و با همان کیفیت و امکانات اجرا شود، حدود 25 میلیون تومان بودجه نیاز دارد اما استانداری و سازمان تبلیغات اسلامی حمایت نکردند.
به گفته مسئول گروه فرهنگی تبلیغی سراج همدان، طرح "سفیران کرامت" در ارتباط با اعزام مبلغ به مدارس شبانه‌روزی روستاها و مناطق محروم استان است که با این وصف تأثیر بسیاری در تقویت بنیه اعتقادی دانش آموزان این مناطق دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به راه‌اندازی "شبکه ملی تبلیغ مدارس" اشاره کرد و در این زمینه گفت: این طرح امسال از سوی وزارت کشور راه‌اندازی شد که بر اساس آن در هر استانی یک دبیر و مشاور برای این شبکه در نظر گرفته می‌شود.
گرجی با بیان اینکه ابلاغ راه‌اندازی "شبکه تبلیغ مدارس" از طرف وزارت کشور بوده و تصمیم‌گیری آن با استان نیست، تصریح کرد: این مهم از وزارت کشور طی نامه‌ای به استانداری همدان ابلاغ شده و مقرر شده که تأمین اعتبار صورت گرفته و اجرایی شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تمام استان‌ها، استانداری‌ها برای اجرای شبکه تبلیغ مدارس تأمین اعتبار کرده‌اند و طرح در حال اجرا است اما متأسفانه در همدان با وجود جلسات متعدد و پیگیری‌های زیادی که داشتیم هیچ بودجه‌ای را به این طرح اختصاص نداده‌اند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول