اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس سیاسی:

جغرافیای امروز نبرد نرم، بسیار گسترده است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس سیاسی در سمنان گفت: جغرافیای امروز نبرد نرم، بسیار گسترده است و همه مدارس، منازل و خیابان‌های کشور را شامل می‌شود.

جغرافیای امروز نبرد نرم، بسیار گسترده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد دربانی صبح امروز در گردهمایی و فراخوان بسیجیان، پیشکسوتان و اعضای گروه‌های صالحین پایگاه مقاومت بسیج مجمع ابوالفضل (ع) سمنان که در این مسجد برگزار شد، به تبیین جنگ نرم پرداخت و اظهار کرد: مخاطبین جنگ نرم وابسته به هدف جنگ نرم نیستند بلکه به دلیل اینکه در جنگ نرم‌ابزارهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در نتیجه افراد بیشتری درگیر می‌شوند اما در جنگ سخت که تنها ابزار مورد استفاده ابزار نظامی است تنها گروه‌های نظامی (و در موارد معدودی غیر‌نظامیان) در طرف مقابله قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: در جنگ نرم علاوه بر استفاده از ابزارهای رسانه‌های فرهنگی و علمی برای نفوذ در طبقات و اقشار مختلف از تاکتیک‌های متنوعی استفاده می‌شود.

کارشناس سیاسی بسیج سمنان تصریح کرد: برای مقابله با جنگ نرم، نخست باید ویژگی‌های این نوع جنگ را آنالیز کرده و خوب بشناسیم و بدانیم که جنگ نرم با جنگ سخت، چه تفاوت‌هایی دارد.

دربانی ادامه داد: آنچه در جنگ سخت مورد هدف قرار می‌گیرد، جان انسان‌ها، تجهیزات، امکانات و بناهاست که معمولا در این مواقع با استفاده از همین مسائلی که مورد هدف قرار گرفته است، افکار عمومی علیه دشمن فعال می‌شود، در حالی که در جنگ نرم آن چه هدف قرار می‌گیرد، افکار عمومی است.

وی در پایان به بیان راهکارهای مقابله با جنگ نرم پرداخت و گفت: آگاهی‏بخشی عمومی، گسترش دامنه و شمول فعالیت‏های فرهنگی و افزایش محصولات فرهنگی تأثیرگذار بر جامعه و جوانان از جمله راهکارهای مقابله با جنگ نرم است.

انتهای پیام/ج30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول