اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

محوریت دشمن در جنگ نرم ایجاد اختلاف بین قومیت‌هاست

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: یکی از محورهای اصلی دشمن در جنگ نرم ایجاد اختلاف بین اقوام و پیروان مذاهب است.

محوریت دشمن در جنگ نرم ایجاد اختلاف بین قومیت‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی صبح امروز در دیدار با علمای اهل سنت فارس، بوشهر و هرمزگان که در حال گذراندن دوره آموزشی حج هستند، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز وفات پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: استراتژی و رویکرد آمریکا در قبال ایران تغییر کرده و سال‌هاست که وارد عرصه جنگ نرم شده است.
وی با بیان اینکه می‌توان از حج به عنوان مطلعی برای تحقق جهانی اندیشه‌های نبوی استفاده کرد، ادامه داد: آمریکایی‌ها مدت‌هاست که میادین چندگانه نبرد را در جنگی دراز مدت آغاز کرده‌اند و عمق استراتژی دشمن علیه ایران و اندیشه‌های الهی است که علتش نیز این است که نظام سلطه بر این باور است که اسلام ناب و ایران به عنوان پرچمدار با نظام سلطه وارد جنگ شده‌اند.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه دشمن سعی بر ضربه زدن از میادین سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، اعتقادی و یا تهدیدهای نظامی دارد، تاکید کرد: باید امکانات، ابزار، اهداف و تاثیرات جنگ نرم را به خوبی شناخت تا بتوان آسیب‌ها را به کم‌ترین حد ممکن رساند.
وی با بیان اینکه حرکت‌هایی همانند ترور دانشمندان از سر درماندگی است، افزود: دشمن علاوه بر وارد شدن بر این مقوله‌ها تلاش دارد با بهره‌گیری از دست‌ها و زبان‌های ناپاک در ایجاد اختلاف و خدشه‌دار کردن وحدت در بین قومیت‌ها و مذاهب نیز ورود کند که باید در این راستا مراقب بود.
عزیزی با اشاره به ویژگی‌های متعدد جنگ نرم اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های جنگ نرم نمادسازی است که دشمن در این راستا سعی دارد با رجوع به نمادهای تاریخی با هدف ضربه زدن به اعتقادات مسلمانان و اسلام، تصویری شکست خورده و مایوس کننده را به نمایش بگذارد که در این بخش دشمن از جنگ روانی در حد اعلاء استفاده می‌کند و باید کاملا مراقب بود.
وی هم‌چنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نظام توجه ویژه‌ای به تقویت مذاهب دارد، گفت: قبل از انقلاب در استان چهار مدرسه علوم دینی وجود داشته است که اکنون به 36 باب رسیده و تعداد طلاب نیز در این مدارس از 200 نفر به بیش از 2 هزار نفر رسیده است.
وی افزود: تعداد مساجد استان نیز قبل از انقلاب 400 مسجد بود که این تعداد به یک‌ هزار و 200 مسجد رسیده است.
عزیزی ادامه داد: تعداد ائمه جماعات اهل سنت استان نیز از 364 امام جمعه در قبل از انقلاب به یک‌ هزار و 100 امام جمعه در حال حاضر رسیده است.
انتهای پیام/صا20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول