اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تحریم‌کنندگان ایران خودشان صدمه بیشتری می‌بینند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس گفت: تحریم‌کنندگان نفت ملزم به تحمل صدمات بیشتری از تحریم نفت ایران هستند.

تحریم‌کنندگان ایران خودشان صدمه بیشتری می‌بینند
مهدی مهدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با تحریم نفتی ایران و خریداری‌نکردن نفت کشور توسط کشورهای بلوک شرق اظهار داشت: با توجه به میزان صدور نفت کشور و همچنین کیفیت بسیار بالای نفت ایران، جبران کسری و جایگزین کردن آن کار ساده‌ای نیست.
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی افزود: نبود نفت ایران در بازار جهانی، دنیا را با شوک بزرگی روبرو کرده و هزینه‌های بالا و مدت زمان طولانی هماهنگی فرمول‌های نفتی پالایشگاه‌های خریدار نفت ایران، کشور را وارد مشکلات اقتصادی و نارضایتی‌های زیادی از این بابت می‌کند.
وی آثار تحریم را در کشورهای تحریم کننده نفت ایران سنگین ارزیابی کرد و ادامه داد: با وجود اعلام آمادگی عربستان سعودی برای جایگزین کردن نفت خود به جای نفت ایران، جبران نبود نفت ایران در کشورها هزینه بر و زمان‌بر است.
مهدی‌زاده اظهار داشت: تحریم نفتی ایران در صورت اجرایی‌شدن آن در کشور ما نیز بی‌اثر نیست اما قطعاً اثری که دشمنان ما و تحریم‌کنندگان از آن انتظار دارند را بر جای نگذاشته و توانایی متوقف کردن فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را ندارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تنها کارآیی این تحریم‌ها و تهدیدها برای دشمنان ایران از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی به زحمت انداختن کشور در یک بازه زمانی کوتاه است.
وی با اشاره به توانایی ایران در بستن تنگه هرمز و ممانعت از تجارت نفت از طریق این تنگه اظهار داشت: چنان‌چه ایران تحریم نفتی شود دلیلی نیز برای تجارت نفت از طریق تنگه هرمز وجود ندارد.
مهدی‌زاده ادامه داد: تحریم نفتی ایران نشان تبعیض و تحمیل زور و استکبار کشورهای غربی است و جمهوری اسلامی ایران ضمن مخالفت با هرگونه تبعیض، با کنترل تنگه هرمز که مهم‌ترین گذرگاه جهان نیز محسوب می‌شود به این تبعیض پاسخ می‌دهد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با نامه اوباما پس از تهدید ایران به بستن تنگه هرمز گفت: نامه اوباما نشان‌دهنده جدی‌گرفتن تهدید ایران و همچنین اطلاع از توانایی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در بستن و کنترل این تنگه دارد.
وی ایجاد تأخیر شش ماهه در بررسی و اجرای تحریم‌ها علیه ایران را سند اطلاع دشمنان از تبعات تحریم نفتی ایران در دنیا دانست و اظهار داشت: تعداد زیادی از کشورهای دنیا از نفت ایران استفاده کرده و تنظیم مجدد فرمول نفتی پالایشگاه‌های آنان ضمن هزینه‌بر بودن بسیار زمان‌بر نیز هست و این امر نشان‌دهنده اطلاع آنان از تبعات سنگین تحریم نفت ایران است.
مهدی‌زاده ادامه داد: تحریم نفت ایران در خود کشور نیز دارای تبعات و آثار منفی است اما با توجه به اینکه ایران می‌تواند بازار دیگری برای فروش نفت خود در دنیا داشته باشد، کشورهای تحریم کننده متحمل صدمات و خسارات بیشتری از این تحریم نفتی می‌شوند.
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با مقوله وحدت اصولگرایان و ارائه لیست واحد اظهار داشت: توفیق اصولگرایان انتخابات آتی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا حد زیادی منوط به وحدت طیف‌های مختلف اصولگرایی و ارائه لیست واحد از جانب آن‌هاست.
وی شرایط وحدت را در حال حاضر به دور از وحدت کامل و حداکثری ارزیابی کرد و افزود: با وجود اعلام آمادگی جبهه‌های اصولگرایی اما هنوز به دلیل وجود اعمال سلیقه‌های مختلف تا رسیدن به وحدت حداکثری فاصله وجود دارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: یک عزم راسخ در راستای هماهنگی جبهه‌های مختلف اصولگرایی می‌تواند ضمن تحقق وحدت، توفیق اصولگرایان را در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی تضمین کند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول